tisdag 27 juni 2006

Traste Lindéns Kvintett: Tåget Går



Musikvideo med Traste Lindéns Kvintett: Tåget Går (4:06)

Den bloggande proggprästen Pierre är en trogen besökare på min blogg och jag på hans. När det gäller musiksmak har vi tydligen en hel del gemensamt och han har förmågan att gång efter gång lyfta fram artister/grupper som jag nästan glömt bort, trots att jag tycker väldigt mycket om dem.

Pierres senaste framlyftning är Traste Lindéns Kvintett. Kolla in videon ovan, besök sedan Pierres blogg och läs vad han skriver om gruppen. Under menyrubriken "Ett slag för" hittar du fler av de artister han tidigare uppmärksammat.

2 kommentarer:

Pierre Falk sa...

Tack Svarten!
Du är en riktig vän...

Anonym sa...

Håhåjaja..! Det var ju bara att plocka fram alla TLK-plattor jag har och lira dem. Dessutom har barnen anammat Traste, mer kanske beroende på att de sjunger på svenska men sen är det lättbegripligt också...
Jag sitter här och snorar hejdlös i takt till "Hälften vore nog" och ler.. Bara ler... :)
Tack Svarten!!

Mvh // Hanson