onsdag 20 september 2006

Skåne, rasism och sverigedemokraterna

Att gnälla på invandrare är en mental sjukdom. Det är en djupt störd skitsnackarkultur som gör folk dumma, slöa och elaka. Som effektivt stoppar reformer och som dödar den förnuftiga politiska debatten.

Jag har aldrig mött en så öppen och rå och folklig rasism som i Skåne. Jag har aldrig upplevt en så djävulsk ryktesspridning om smårån, butiksstölder och slagsmål. Jag har aldrig varit på ett ställe där så många fega kräk så tvångsmässigt förolämpar folk med annan hudfärg.

Ur ledare i Expressen 2006-09-19

Se även video från Förenta Nationerna (FN)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag tröttnat på att bli kallad rasist och främlingfientlig, pga att jag är med i SD. Vad partiet vänder sig emot är dagens invandringsPOLITIK, inte själva INDIVIDEN! För har någon tänkt på att det faktiskt kan vara så att Sveriges invandringspolitik är ohållbar i längden? Arbetslösheten i landet ökar ständigt, samtidigt som Sverige är det landet i VÄRLDEN (näst efter USA) som tar emot flest invandrare. Naturligtvis ska flyktingar som har det svårt få komma in i vårat land, men sanningen är att det (enligt Migrationsverket) endast är 7%flyktingar som invandrar till landet varje år. Dessutom, att fly till Sverige är dyrt. Smugglare kräver ofta stora summor pengar för att hjälpa folk att fly, och biljetter är dyrt. Detta resulterar i att de allra mest nödställda inte får möjligheten att komma till ett tryggt och rikt land. SD vill istället hjälpa flyktingar i krisområderna, och detta är alltså det som folk kallar rasistiskt. Man ska kunna kritisera invandringspolitiken utan att stämplas som hårdnackad rasist. Jag är sverigedemokrat-inte rasist. Jag tror att Sverige behöver en bättre invandringspolitik-både för Sveriges och för invandrarnas skull. Att jag tycker detta gör mig inte till främlingsfientlig.Jag har absolut inget emot invandrare. /anti-rasistisk SD-undom

Svarten sa...

Har du funderat över varför så många förknippar just SD med främlingsfientlighet och rasism?

Människor kanske fortfarande minns hur SD, för inte så länge sedan, marscherade på gatorna och avslutade med torgmöten där de krävde att Sveriges alla muslimer skulle kastas ut ur landet.

Personligen anser jag att SD:s tunna lager av demokratisk fernissa kommer att falla av lika lätt som det kletades på.

Om du verkligen vill diskutera och påverka svensk invandringspolitik genom partipolitiskt arbete, så förslår jag att du väljer ett parti med djupare rötter i den svenska demokratiska myllan än vad SD har.