tisdag 25 mars 2008

SvD ljuger om Geert Wilders film

I gårkväll publicerade Svenska Dagbladet en artikel på nätet om Geert Wilders anti-koran film Protesterna växer kring osedd film I artikeln påstås det att "inga nederländska tv-kanaler vill visa den".

Jag lade igår ut bloggposten Muslimsk TV vill visa Geert Wilders film där det framgår att en muslimsk tv-kanal i Holland vill sända filmen. Wilders accepterade inte erbjudandet.

Se även Muslimsk tv-kanal fick inte visa anti-islamisk film (Sydsvenskan) och fler bloggposter om filmen

Tillägg

SvD uppdaterade/redigerade artikeln efter denna bloggpost och nämner nu den muslimska tv-kanalens erbjudande att sända filmen.

Ytterligare en kommentar till artikelns "första upplaga": Hat med hot som mål

4 kommentarer:

Anonym sa...

Svarten är den som ha fel!
Om du läser hela artikeln och ser ur en kronologisk ordning så ser du att i steg ett ville inga nederländska tvbolag visa filmen men däremot sa senare den muslimska kanalen att de kunde tänkas visa den.

ordningsmännens ordningsman

Svarten sa...

Näpp. Han uppdaterade artikeln efter min bloggpost.

Anonym sa...

Jaha, vill du ha en belöning eller vadå?

Det viktiga är väl att informationen kommer fram till läsarna av tidningen, inte att någon "bloggare" anklagar tidningar för att ljuga och sen vilja stoltsera med att det minsann var han som talade sanning och var "först".

Lite av anledningen till att jag bara ser meningslöshet med "bloggar".

Anonym sa...

Yepp, det gjorde han, jag läste den både före och efter!
Hittade den här också:
http://tbknews.blogspot.com/

Svarten, du e bäst =)
Haha jag blev beskylld för att både flirta med DN och killar på min blogg. Tänkte svara att den enda jag ens skulle tänka mig att vifta en frans för är i så fall Svarten!
Ha en underbar dag/
k