tisdag 1 april 2008

Jag ska konvertera

Ni som besökt bloggen tidigare - förhoppningsvis finns det åtminstone några som gjort det - har knappast kunnat undgå att märka att jag skriver en hel del om islam och muslimer.

På chattar där jag varit verksam skribent har jag flera gånger fått frågan om jag är muslim. Jag anser att det här med religion är en privat angelägenhet, något mellan Gud och den troende, och därför har jag oftast vägrat svara på frågan.

Dock skrev jag här på bloggen för en tid sedan

  • att jag inte är muslim
  • att jag aldrig förespråkat islam
  • att mina bloggposter endast har som syfte att nyansera bilden av islam och dess utövare

Livets vägar äro outgrundliga. Det som var sanning igår är i dag inte längre sant. Jag har faktiskt bestämt mig för att konvertera nu

5 kommentarer:

Pierre Falk sa...

Annars kan du prova här.

Svarten sa...

Apropå att konvertera.

En engelsk mile är precis samma sak som 1 609,344 meter, bara uttryckt på ett annat sätt. I Koranen står det att alla, kristna, judar, m.fl.

"som tror på Gud och den Yttersta dagen och som lever ett rättskaffens liv - skall helt visst få sin fulla lön av sin Herre och de skall inte känna fruktan och ingen sorg skall tynga dem."

2:62

Anonym sa...

Får säga grattis och mashalla! Brukar kika in på din blogg då och då. Är själv konvertit sedan 8 månader. Kanske ses nån gång i en moske nära dig;-)

Några tips är ta det lungt sätt ingen press på dig själv och tänk på att det finns olika åsikter om saker å ting.....

Anonym sa...

=) där fick du mig för en stund, ha ha...

Anonym sa...

*skratt*
Oj vad jag tappade hakan för en stund... :)
Årets bästa aprilskämt (som jag inte sett förrän nu). Tänk så många på FG som skulle satt kaffet i halsen om du lagt ut en länk där;)

Ang. enheter så vill jag slå ett slag för den bortglömda skäggsekunden. En skäggsekund är en längdenhet som definieras som den sträcka ett genomsnittligt skägg växer i ett genomsnittligt ansikte på en sekund. Det ska ses som en motsvarighet till ljusår lämpad för kärnfysik istället för astronomi.

Lev väl, hälsar
Toffelpappan