onsdag 21 maj 2008

Arabisk makeup för bröllopet

Ni som läst mina tidigare bloggposter om arabisk makeup förstår säkert varför jag inte kunde låta bli att lägga ut bilden till vänster. Enligt bildtexten på sajten där jag hittade den, så är det ett förslag på passande makeup till bröllopet för kvinnor i Dubai, Förenade Arabemiraten.

Om jag ska tro det jag läst på diverse sajter och bloggar, så är kvinnorna i Dubai kända för att vara modemedvetna och mycket vackra. Jag gjorde en snabbkoll genom att bildgoogla och klistrade ihop ett litet collage.
Ni får naturligtvis göra er egen bedömning hurvida påståendet stämmer, för det ju så att skönheten finns i betraktarens ögon.

Klicka på bilden för större format

1 kommentar:

bella sa...

Arabisk make up är en utmaning för en make up artist och konstnärligt sett tycker jag den är fantastisk!