söndag 18 maj 2008

TV3: Nya ansikten i höstens "Sjukhuset"

TV-serien från Akademiska sjukhuset i Uppsala rullar vidare i höst med ett nytt koncept Höstens avsnitt började spelas in 5 maj av produktionsbolaget Titan
Några av de kända ansiktena återkommer i rutan, men det blir även en hel del nya. Seriens nio nya fokuspersoner är

Undersköterskan Carina Johansson på förlossningen
Sjuksköterskan Helene Thorsell på ambulansen
Överläkaren Stefan Branth
ST-läkaren Elisabeth Bernspång
Underläkaren Ylva Lind på akuten
Barnläkaren Katarina Strand-Brodd på neonatalavdelningen
ST-läkarna Åsa Neuman på barnonkologen
Joel Fries på barnakuten
Allina Dimopolou på radiologen

De välbekanta ansiktena från tidigare säsonger är

Ambulanssjuksköterskan Janne Andersson
Överläkaren/verksamhetschefen Urban Säfwenberg
Ortopeden Peter Ström
Plastikkirurgen Malin Hakelius
Barnmorskan Ann Wetterwik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att sjukhuset är den bästa serien som funnits någonsin! Jag har fölt vart ENDA avsnitt och älskat programmet lika mycket alla gånger. Jag är 14 år och hoppas starkt att någon gång kunna jobba som ambulanssjukvårdare eller barnläkare. Jag tycker att Janne är bäst i programmet och om jag någon gång skulle vara tvungen att åka ambulans vet jag vem jag skulle vilja ha som sjukvårdare för att känna mig trygg... Jag hoppas att Sjukhuset kommer fortsätta i många år till!!!
/Isabelle

Anonym sa...

Jag tycker att sjukhuset är det bästa program som finns har sett varje avsnitt och inte missat ett ända. Om jag råkade missa ett program såg jag det dasgen efter på internett på
www.tv3.se/sjukhuset. Hoppas att dom fortsätter med det programet länge i många år för det är det bästa jag sett på länge på tv.Jag brukar inte föjla något program men detta har jag följt och kommer att göra hela tiden som det visas på tv. Älskar sjukhuset bästa program som finns