lördag 6 december 2008

Halal-TV: Vad kostar invandringen?

Ur SVT:s presentation av programmet:

Den här gången vill Cherin, Dalia och Khadiga ta reda på varför det finns så många olika uppgifter på vad invandringen kostar. Invandringens kostnader har alltid diskuterats, är det inte Ny Demokrati så är det sverigedemokraterna.

I Bromölla fick sverigedemokraterna igenom ett förslag om att räkna på vad kommunens invandring kostade. Det väckte stor uppståndelse och Bromöllas socialdemokratiske kommunalråd togs i örat av partiet centralt.
Men Bromölla räknade ändå på invandringen. Tjejerna åker dit för att höra vad man kom fram till.

Medverkar gör bland annat sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson och migrationsminister Tobias Billström.

Programmet sänds i SVT2 måndag 8 december 20.30.
Se tidigare program

Text från tjejernas blogg:

Varför har man varit så provocerad av att tre muslimska, beslöjade, svenska tjejer lett ett tv-program? Ja, jag säger svenska tjejer! För den som avgör hur svensk jag är eller inte är, är jag själv. Det är något som inte mäts genom vilken tro jag har, utan hur jag känner mig, är och varför.

Och visst älskar vi Sverige, helt klart!

Inga kommentarer: