torsdag 12 mars 2009

Hamish - estradpoet

Att jag har dålig koll på vad som händer inom den så kallade bloggosfären är inget jag skäms över. Att jag har dålig koll på min egen blogg är lite allvarligare.

I måndags upptäckte jag att det fanns 70 opublicerade kommentarer till bloggen. Sånt är allvarligt. Jag menar, här finns det flera vänliga besökare som faktiskt tar sig tid att kommentera det jag lägger ut på bloggen och sedan missar jag att publicera det. Inte bra. Inte alls bra. Skäms fortfarande över det.

Att jag gillar musik och har ett extra öra för estradpoeter kanske en del redan uppsnappat. Att jag är intresserad av religion och dessutom tycker att svenska muslimer borde ta större plats i det offentliga samtalet, till exempel genom bloggar, är inget jag sticker under stolen med.

En svensk muslim som är estradpoet - eller rappare om du föredrar den benämningen - och dessutom bloggar, spelar in egna låtar och videos som laddas upp på nätet, det vore riktigt häftigt.

Och vet ni vad? En sådan häftig person finns faktiskt. Vet ni hur jag upptäckte honom? Jo, genom att klicka på länken Bloggintresserade i mitt Blogger-konto.

Nu tänker jag inte skriva någon presentation av Hamish, det sköter han bäst själv. Titta in på hans blogg och MySpace-sida



Musikvideo med Hamish: Vägen till Allah.

Inga kommentarer: