måndag 16 mars 2009

The House of The Dead: Overkill



Dataspelet The House of The Dead: Overkill på fyra minuter.

Det har blivit tunt med inlägg på bloggen de senaste veckorna. Anledningen är, som jag tidigare nämnt, att jag lagt ner mer tid på min blogg om spelutvecklarna Starbreeze Det händer mycket runt bolaget just nu och deras spel The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena släpps i USA den 7 april och i Europa (och övriga världen?) 24 april.

När jag letar nyheter till Starbreeze-bloggen hittar jag även en hel del som inte passar på den bloggen. Till exempel att spelet The House of The Dead: Overkill har kvalificerat sig för en plats i nästa års upplaga av Guinness World Records, gamer´s edition Den hedervärda(?) första placeringen i kategorin "flest fula ord" har spelet fått genom att upprepa ordet fuck 189 gånger.

Tja, vad säger man om det? Grattis och fuck you too!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det jag undrar över är hur mycket förlorar företagen på crackade spel? Har du nån ide om hur mkt det är i %? Jag själv köper mina strategispel har tom 3 eller 4 olika orginal av age of empires :P men ibland har jag gått på riktiga nitar och det är retligt att man betalat flera hundra för ett spel som suger.
Hur är det med dig? Bryter du nån gång mot copyrightslagar?

Anonym sa...

Haha...kul avslutning. Du är verkligen insatt på det här alltså.

Svarten sa...

"crackade spel"

Det var länge sedan jag såg några uppskattningar om vad branschen förlorade på det. Enligt Starbreeze VD är det inte längre något större problem. En av flera anledningar är att försäljningen av PC-spel har gått ner till förmån för konsolspelen, som är mycket svårare att knäcka.

"copyrightslagar"

Jag bryter emot dem nästan varje dag på bloggarna genom att använda bilder som är skyddade av copyright. Däremot har jag alltid ärligt betalat för mina spel.