söndag 8 mars 2009

Laibach: Ryska nationalsången



Musikvideo med Laibachs version av ryska nationalsången.

Ibland blir jag lite smått förskräckt över mina arbetskompisars märkliga musiksmak. I dag kom en av dem och frågade om jag
hade hört den slovenska syntgruppen Laibachs version av den
ryska nationalsången. Den är jättebra, jag lyssnar på den varje
dag numera, sa han.

Eftersom samme person är känd för att tillbringa varma, soliga sommardagar bakom nerdragna gardiner, spelandes PC-spel med en filt över huvudet och datorskärmen för att stänga ljuset ute, så blev jag inte särskilt förvånad. Att gilla en tyskinspirerad slovensk syntgrupp som framför den ryska nationalsången tillsammans med en flickkör verkar i det perspektivet fullkomligt logiskt och naturligt.

Jag tror jag skall ta upp sånt här vid nästa löneförhandling, så att min chef förstår vad jag får gå igenom under arbetstid.

Äh, jag bara skämtar - sången är faktiskt riktigt bra och min arbetskompis likaså.

2 kommentarer:

nitza sa...

Vad ska inte jag kunna anföra då vid löneförhandlingen tror du, jag som får dras med er båda.

Anonym sa...

что бы немцы не спивали
всё равно выходит зигхайль