tisdag 17 mars 2009

Saint Patrick's Day - Irlands nationaldag

Jag glömde, som tidigare sagts, att uppmärksamma både karnevalen på Trinidad och Ghanas nationaldag. Men jag har inte glömt att det i dag är Saint Patrick's Day, Irlands nationaldag, dock har jag medvetet försökt att förtränga det. Nu på kvällen går det emellertid inte längre.

Tänka sig, jag kunde ha vandrat mellan Uppsalas tre irländska pubar i kväll och firat med en Guinness i handen. Istället sitter jag på jobbet med en kopp kaffe och en växande irritation inom mig. Jag vill fira Saint Patrick, inte sitta här. Valet av sång speglar något av den frustration jag känner just nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://gustibusmensdatincrementum.blogg.se/index.html

en muslimskas blogg..kanske nåt för din lista?

Svarten sa...

Tack, Bahlool.

Skriver nog ett kort-kort inlägg om hennes blogg. Tror du jag får en ovän för livet om jag använder rubriken "En muslimsk BlondinBella" ;-)

Anonym sa...

muahaha jag skulle inte ha nåt emot att bli kallad en muslimsk blondinbella..om jag fick lika många läsare och lika mycket pengar,)