onsdag 11 november 2009

Mayda del Valle: In the cocina



Mayda del Valle läser dikten In the cocina och berättar om sig själv.

Som jag skrivit tidigare; jag kan inte få nog av estradpoeten Mayda del Valle. Jag kan till och med förlåta henne för en riktigt usel hemsida som sällan uppdateras, bara jag får se och höra när hon läser sina dikter. Tack å lov finns det en hel drös med videos att se.

Mayda älskar att stå på scenen. "Då är jag mer av den jag verkligen är än den jag är i mitt vardagliga liv. Det är som att göra något som är större än mig själv", säger hon. Mayda liknar sig själv vid en västafrikansk griot, en trubadur som inte bara berättar folkets historia och förmedlar nyheter, utan även har visoner om hur samhället skulle kunna vara.

Källa: Young innovator profile: Mayda del Valle

Inga kommentarer: