måndag 7 december 2009

Dagens middag

Efter två helgmiddagar på restaurang som tillsammans gick lös på omkring 900 kronor (inklusive dryck) har jag nu återvänt till den bistra verkligheten. Dagens middag tillagades vid egen härd och bestod av spaghetti med ketchup och curry. Till anrättningen avnjöts ett glas med prima välkylt kranvatten. Uppskattad totalkostnad 2-3 kronor.

Dessvärre blev jag så exalterad vid blotta åsynen av den smakfullt upplagda måltiden att jag tappade kameran i maten. Jag torkade rent kameraobjektivet med hushållspapper. Om det nu skulle visa sig att jag därmed repat objektivet tillkommer en kostnad på cirka tusenlappen för inköp av ny kamera.

5 kommentarer:

nitza sa...

Och inte bjöd du in mej till denna läckra måltid

vaad sa...

whaaat curry o spaghetti???

Svarten sa...

Nitza

Det blev faktiskt lite kvar. Om du vill kan jag värma på det till dig.

Vaad

En underskattad kombination.

nitza sa...

Svarten.
Jag ser fram mot dina rester:)

Fatima sa...

Hahaha sorry men jag kan inte sluta skratta här.

Men jag vet känslan, tappade min splitternya mobiltelefon i en gryta med köttfärsås för ett halvår sen. Det tyckte INTE jag var kul alls!