måndag 14 december 2009

Hur många julkort skickar du?

Kommentar till den nyligen avslutade undersökningen på bloggen.

Enligt en SIFO-undersökning uppgav 7 av 10 att de var ganska eller mycket viktigt att hålla på julkortstraditionen och att julkorten var ett tecken på omtanke och viljan att göra någon glad. När man jämför resultatet av min lilla undersökning med SIFO:s kan man således konstatera att bloggbesökarna skiter i jultraditioner, bryr sig inte om sina vänner och har inte någon önskan att glädja någon. Det faktum att bara en försvinnande liten del av besökarna brytt sig om att rösta tolkar jag som ytterligare ett tecken på likgiltighet inför jultraditioner och sina nära och kära. Inte undra på att världen ser ut som den gör.

Jag hade nu inför julen tänkt lägga ut en enkät med frågan:
"Tror du på tomten?" Men jag avstår. Det skulle säkert visa sig att
en överväldigande majoritet inte tror på tomten och jag orkar helt enkelt inte med att få hela min världsbild krossad av en massa barbariska julhatare.

SIFO enkät

1–5: 13 procent
6–9: 7 procent
10–19: 31 procent
20–49: 41 procent
50–99: 6 procent
100 eller fler: 1 procent
Vet ej: 1 procent

Blogg enkät


Inga kommentarer: