torsdag 7 januari 2010

Amos Makajula bloggar


Amos Makajula, den vänlige och filosofiskt lagde bussföraren som blev framröstad till 2009 års upplänning, är under januari gästbloggare hos Upsala Nya Tidning I det senaste blogginlägget funderar han över skillnaden mellan att se sitt arbete som att köra buss eller köra människor.

"Många har frågat mig hur jag orkar le åt alla som stiger på min buss. Svaret är enkelt. Goda tankar om människan leder till rätt attityd. Det är svårt att behandla någon illa som du värderar högt. Jag ser människor som värdefulla och att de förtjänar respekt."

4 kommentarer:

aGape sa...

WOW!
När jag åkte med Amos Makajula blev jag alldeles tagen av hans vänlighet och tänkte på det väldigt länge. Att se att han nu börjat blogga, och faktiskt har uppmärksammats gör mig alldeles varm inombords! Tack Svarten för att du lyfter upp individer som faktiskt förtjänar att få uppskattning. Du är guld värd!

Svarten sa...

aGape

"individer som faktiskt förtjänar att få uppskattning"

Det var ju därför jag skrev om dig och din underbara poesi :-)

Anonym sa...

än finns det hopp för mänskligheten. tack, svarten.

Habiba sa...

Oops nu ser jag att han skulle bara gästblogga (!)..läste inte ordentligt..:/