lördag 16 januari 2010

Ännu en Voddler invite

Dags att tävla om ännu en Voddler invite. Förra gången fick jag hundratals e-brev och satt en hel förmiddag och skrev namn på lappar inför dragningen Den här gången skall jag göra det enklare för mig och mycket svårare för er som vill vinna en invite. Således. Den som först sänder mig ett e-brev med rätt svar på samtliga tio frågor nedan får en Voddler invite. Min e-postadress hittar ni under "min profil" i högerkolumnen. Alla svar på frågorna går att hitta med hjälp av inläggen på bloggen.

Erbjudandet gäller endast personer bosatta i Sverige. Ni måste bifoga namn och e-postadress, vilket är nödvändigt för att Voddler ska kunna behandla överföringen av inviten. Alla e-postadresser kommer att raderas omedelbart efter det att en vinnare är utsedd.

Jag meddelar i detta inlägg, så snart jag har möjlighet (förhoppningsvis i morgon), när en vinnare har utsetts och tävlingen är avslutad.

1. Vilket bolag handlar min andra blogg om?
2. Vem har skrivit och sjunger Keep your Jesus off my penis?
3. Vem har gjort dokumentärfilmen Drottningen och jag?
4. Vad är den person rädd för som lider av paraskavedekatriafobi?
5. Vad heter den muslimska riksdagsledamot som var den förste att tala i den svenska riksdagen klädd i sjal/slöja?
6. Vem har skrivit och sjunger A land called Paradise?
7. Vilken serietidning handlade bloggens tre första inlägg om?
8. Vad heter den blogg som kommer först på min länklista "Muslimer som bloggar"?
9. Hur gammal blev prästinnan Okomfohemmaa Akua Oparebea?
10. Vilken var den engelska titeln på Kjell Erikssons roman Prinsessan av Burundi när den 2006 gavs ut i USA?

Tävlingen är avslutad

Vinnare blev Christoffer F. som svarade:

1. Starbreeze
2. Eric Schwartz
3. Nahid Persson Sarvestani
4. Fredagen den 13de
5. Mariam Osman Sherifay
6. Kareem Salama
7. The Darkness
8. Den första bloggen i länklistan är "Muslimah" (om du räknar med de länkar i "fem senast tillagda bloggar"). Annars när bloggarna var i alfabetisk ordning skulle den första vara "absolute banana".
9. 95 år gammal (1900 - 1995)
10. The Princess of Burundi

3 kommentarer:

Svarten sa...

Tips: Använd sökrutan i bloggens övre vänstra hörn.

Cherin sa...

Svarten,

Jag har sjukt mycket respekt för dig. Jag vet inte vem du är men genom att följa din blogg har du gång på gång visat för mig att du är en vis man.

Din lilla kommentar gjorde mig så oerhört glad. Känner mig som ett litet barn som fått beröm av sin favoritlärare. Tack.

Jag lovar att säga till när den publiceras.

Svarten sa...

Cherin

Jag är helt mållös inför din kommentar.