fredag 15 januari 2010

Äntligen fredag



Bara några timmar kvar på arbetspasset, sedan väntar en ledig helg.

Fredagen kommer att bestå av några timmars sömn vid hemkomsten; en stillsam Guinness på Buddy's strax efter att de öppnat klockan fyra, senare på kvällen blir det alltför mycket folk. Därefter en middag på någon av mina favoritrestauranger. Just nu känns det som om ett turkiskt grillspett på Troja skulle sitta fint. Det var ett tag sedan jag var dit. Efter det blir det hemgång och tidigt i säng för att ta igen de timmar sömn jag slarvat bort de senaste två dygnen.

Ungefär så hade jag tänkt mig denna fredag den 15 januari i nådens år 2010. Vi får se hur det blir. Livet har inga garantier.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nix livet har inga gardiner läste jag!! wimsig och yr i natten

Svarten sa...

"livet har inga gardiner"
Inte laestadianerna heller :-)

...och hur blev det med mina planer för gårdagen?

Jag sov till klockan tre. Gick till Buddy's vid 5-tiden. Inte en enda stol ledig. Stället har blivit enormt populärt.

Köpte två hamburgare på Max och tog med mig hem. Jättetrött. Somnade tidigt.