onsdag 20 januari 2010

Nabil med sin magnifika blogg

Bloggaren Nabil är senaste tillskottet på länklistan Muslimer som bloggar Han beskriver sig själv så här:

Jag heter Nabil. Jag är en glad & sprallig kille på 17 år som bor i en soon-to-become-förort i Göteborg. Jag håller på med världens bästa sporter, kyokushin karate och skateboarding. Det är det bästa som finns. Jag gillar att dela med mig av min vardag mer än allt annat, därav denna magnifika blogg. Detta är vad jag skulle vilja kalla för en anspråkslös blogg om allt och inget. 

När jag inte bloggar, så sysslar jag med webbdesign och SEO.

8 kommentarer:

Nabil sa...

Haha, det är lugnt! En fråga bara: Vet du vem det är du har och göra med?

Nu vet jag inte om du minns mig eller inte, men jag är killen du beskrev i följande inlägg: http://svarten.blogspot.com/2009/05/det-kom-en-kommentar.html

Jag minns även att du "skällde ut mig" för att jag använt din lista om muslimer som bloggar för att spamma bloggadressen. Haha, those were the times!

Hursomhelst, så har jag tagit bort alla "hårda" inlägg i min blogg. Nu hittar man bara "snälla saker" och inte saker om hur mycket jag är emot min pappa. I think you know what I'm sayin'! :D

Tack för länkningen!

Nawal sa...

Go Nabil!

Svarten sa...

Nabil

Jorå, jag minns dig mycket väl och din skakande berättelse om relationen till din pappa. Den berörde mig verkligen. Minns också att du var tveksam till att bli kallad för muslim och ditt sketna spammande.

Men det har tydligen hänt saker med dig på senare tid. Positiva saker, verkar det som.

Otroligt att du har en sådan god förmåga att uttrycka dig i ord vid så unga år. Ska bli spännande att se hur du utvecklas.

Nabil sa...

HAHA! Chill.

Du lär nog inte vara den enda som ser mig utvecklas. Hela Göteborg lär nog också göra det. Börjar jobba för GP inom en snar framtid! :)

Svarten sa...

Nabil

Grattis!
Det förvånar mig inte alls.

Nabil sa...

Det är GP det är tänkt jag ska börja jobba hos. Inget datum är bestämt än, men GP har visat sitt intresse.

De kontaktade mig via mail och pratade telefon med mig. Jag trodde de ville intervjua mig, men ack så fel jag hade - de ville att jag skulle skriva åt dem. Jag hade tydligen tillgång till "ett intressant perspektiv" som inte många har. Typ.

Nabil sa...

Hallå där. Ville bara säga att det inte blev något hos GP för mig.

De kontaktade mig och allt vad det nu var, men i slutändan visade det sig att jag bara var en sorts "kontakt" - alltså ingen som skulle få skriva för GP eller något i den stilen. Utan någon de ringde upp när de ville veta något om Islam, typ.

Svarten sa...

Lugn, bara lugn, Nabil. För en sådan talang som dig kommer massor av nya erbjudanden. Säkert.