fredag 22 januari 2010

Vit makt



Dave Chappelle som Black White Supremacist.

I dag kom jag av någon anledning att tänka på tvillingsystrarna Lynx och Lamb Gaede, som tillsammans utgör "vit makt"-duon Prussian Blue. Namnet syftar på färgpigmentet preussiskt blått, som är ett nyckelbegrepp för förintelseförnekare. Dessa hävdar att blåa fällningar saknas i de nazistiska förintelselägrens giftkammare, trots att dödsgasen Zyklon B som användes för massgasningar av judar bildar fällningar av preussiskt blått. Den typen av argument har i Sverige fått ny vind i seglen bland annat på grund av de personer som stödjer planerna på bildandet av ett antisemitiskt antisionistiskt parti, som de själva kallar det.

Jag har tidigare uppmärksammat systrarna Gaede på bloggen och undrade vad det blivit av dem. I dokumentärfilmen Nazi pop twins från 2007 kan man tydligt ana att systrarna börjat tröttna på sin fanatiskt rasistiska mamma och hennes ständiga försök att kontrollera dem och deras uttalanden. Några nyheter från de senaste två åren lyckades jag dock inte hitta. Deras hemsida lades ned 2008 och systrarnas blogg har inte uppdaterats sedan januari samma år.

I mitt sökande efter nyheter snubblade jag över Dave Chappelles vansinnigt roliga och tankeväckande Black White Supremacist. Eftersom videon under en längre tid varit mycket svår att hitta på nätet i sin helhet så passar jag på att lägga ut den igen.

1 kommentar:

Ahlam sa...

HAHAHA!!! Bästa klippet med Dave chapelle, älskart!:P