fredag 4 juni 2010

Oman - hemligheter i öknen



Reportern Nadia Jebril besöker Oman SVT presenterar programmet:

Det här är landet där det för inte alltför länge sedan var förbjudet med böcker, radio och att bära glasögon. Nu har Oman öppnats och blivit ett av de modernare länderna på den arabiska halvön. Nadia besöker huvudstaden Muskat och ser bl.a. palatset hos sultanen Qaboos Bin Said. Det är han som har drivit på moderniseringen av den här oljestaten. Nadia gör också en tur ut till Wahiba Sands, det enorma ökenområde som i sin tur är en del av Empty Quarter, världens största rena sandöken. Där blir det övernattning hos beduinerna och tur med kamel för Nadia.

4 kommentarer:

Mikaela H B sa...

Bra att de öppnar upp samhället lite. Det är ett otroligt vackert land vad jag förstått och skulle gärna åka dit om det inte vore så himla dyrt.. :/

Mikaela H B sa...

Just de ja, det jag egentligen skulle skrivit förut. Videon funkar inte här? Bara så hos mig?

Svarten sa...

Mikaela

"Videon funkar inte"

Hoppsan. Det vore ju bra att få ytterligare någon kommentar om. För mig funkar det.

MIkael Ahl sa...

Videon fungerade för mig.

Så vackert land, skulle vara underbart att få åka dit på semester.