onsdag 30 mars 2011

Du vet att du är muslim när...



Strange Sanum förklarar vad det innebär att vara muslim (missa inte bloopers på slutet).

Jag måste medge att jag har svårt att alltid hänga med när den här 19-åriga (åtminstone var hon det för fyra veckor sedan) brittiska tjejen sätter i gång att snacka. Oavsett om det gäller politik, nyheter eller teckningsoptioner(?) flyger orden ur hennes mun som kulorna ur ett maskingevär laddat med en stor portion humor. Hon har lovat att leverera en ny video varje veckan, ni kan kolla om hon håller sitt löfte genom att besöka hennes YouTube-kanal

Vill ni veta mer om henne ska ni se denna videon där hon på drygt sex minuter ställer och besvarar 100 frågor om sig själv (ok, jag har inte räknat, men det är vad hon påstår). Det blir ungefär en fråga med svar var fjärde sekund. Nu kanske ni förstår vad jag menar med maskingevär. Om ni inte fattar ett jota av hennes svada kan ni ändå njuta av hennes härliga mimik.

3 kommentarer:

Fazeela Selberg Zaib sa...

Haha!!! You know you're a muslim when you bring a waterbottle into the bathroom. Amen sister!

Anonym sa...

Du som brukar göra reklam för bra dokumentärfilmer!! Gör reklam för denna med!

http://svtplay.se/v/2367735/dokument_utifran__jag_var_vard_50_lamm

"Jag var värd 50 lamm" heter den

Anonym sa...

Savaislm, den dokumentären är bra!