söndag 23 oktober 2011

Jag lever - igen


Äntligen. Min nya hemdator är på plats. Stort tack till Mr D. som plockade ihop ett riktigt kanonpaket för en billig penning.

Minns min första PC som jag köpte 1997 för 10 000 kronor, den kunde i stort sett bara användas till ordbehandling och att spela Tetris på, typ. Att surfa på nätet var en outhärdligt seg och dyrbar sysselsättning. Nu kan jag se videos i HD på fullskärm för en försumbar kostnad och allt går med ett svisch (se bild). Den nya datorn är anpassad till mina behov och kostade ungefär lika mycket som den jag köpte 1997. Nu gäller det att lära sig hitta rätt i det nya operativsystemet, Windows 7 istället för XP, och installera program.

Att Mr D. dessutom med några snabba knapptryckningar fick min TV att fungera igen och att kylskåpet ska repareras på torsdag är bonus till min livskvalité. Tycker jag - en typisk i-landsmänniska.

4 kommentarer:

nitza sa...

Hur skulle vi överleva utan Mr. D undrar jag

Svarten sa...

Nitza

Ja, säg det. Han är en klippa i tillvaron.

Anonym sa...

RJK grattar och ser fram emot nya fräscha blogginitiativ;)


mvh

rjk

http://www.arabist.net/blog/2011/10/24/ben-ali-in-la-goulette.html

Svarten sa...

RJK

Alltid lika trevligt när du vid något sällsynt tillfälle hör av dig :-) Härlig video som naturligtvis genast lades upp på bloggen.