tisdag 14 februari 2006

Allt har sin tid...

Starbreeze.info lades ut på nätet 15 februari 2005. Nu ska vi fira årsdagen och meddelar samtidigt att sajten har fått ny ägare. Inom kort kommer en ny proffsig .infosajt att finnas tillgänglig på samma domän.

Idén till .info föddes på Dagens Industris aktiechatt, Börssnack, där jag varit aktiv i Starbreeze-strängarna under något år. Ibland dök det upp länkar till intressanta artiklar, som jag började samla i mitt AI (användarinformation). 10-15 personer/månad tittade in på mitt AI och ibland skrevs någon uppmuntrande kommentar, typ: Bra länkar.
Det var då jag började fundera över möjligheten att lägga ut länksamlingen på en egen hemsida.

Grundtanken var enkel: Starbreeze är ett intressant bolag, som har mycket goda förutsättningar att utvecklas till något riktigt stort och framgångsrikt. Om fler upptäcker det och börjar köpa aktier, så kommer kursen att gå upp. Och så har det blivit.

När jag startade .info hade jag hoppats på runt 500 besök/månad. Nu har vi haft över 50 000 unika besök, ett besöksrekord på 6 665 under januari och ligger bland de allra första träffarna hos Google (sökord: starbreeze).

Men utan alla kunniga och intresserade skribenter på Börssnack hade det överhuvudtaget aldrig blivit någon .info och många investerare hade fortfarande trott att Starbreeze är en alkoläsk.

Ett stort tack till alla inspirerande stjärnskribenter på BS!

Om det känns vemodigt att lämna ifrån sig .info?
Nej. Inte alls. Tvärtom. Jag känner mig som en klok och insiktsfull person, som förstår när det är dags att dra sig tillbaka och lämna över åt andra.

Och jag är mycket nöjd med den nye ägaren, som har betydligt bättre förutsättningar än jag att utveckla .info. Bättre ägare kan jag inte tänka mig.

Vi ses på starbreeze.info även i fortsättningen!

Inga kommentarer: