onsdag 5 april 2006

Sex i Hundparken

Klicka på bilden för normal spelstorlek

Karin Långström Vinge har varit på föreläsning om internet och lärt sig en hel del om de faror och vidrigheter våra barn och ungdomar kan tänkas komma i kontakt med på nätet. Hon har, med all rätt, blivit mycket upprörd och uppmärksammar problemet i ett par inlägg på sin blogg. Så långt, allt väl.

Igår kom hennes tredje inlägg om samma ämne och det hade rubriken: Botten, svt!!

Karin hade besökt SVT:s spelsajt för barn och upptäckt spelet Hundparken, där barnen kan skapa sin egen hund och chatta med andra spelare. Om hunden ska överleva måste den, har Karin observerat, para sig med andra hundar. Och sånt tycker hon inte om. Hennes inlägg avslutas med orden: "Tycker vi att det är ok med spel för barn som handlar om att hundar ska ha sex för att överleva? Det är våra licenspengar det handlar om!"

Karin Långström Vinge är präst i svenska kyrkan.
_________________________________________

49 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...... ja, jag tyckte det var kul. Touché.

Karin sa...

Och exakt vad har jag att göra med katolska pedofiler i Brasilien? :o

Svarten sa...

Det är jag inte rätt person att svara på.

Karin sa...

Aha. Jag tolkade din text som att du gjorde en koppling mellan mig och katolska pedofiler i Brasilien, men vad bra att det inte var så. :)

Anonym sa...

Man MÅSTE inte para sig. Man kan lika gärna rida eller sniffa. o_Ô

Anonym sa...

Tydligen var Karin Långström Vinge väldigt ivrig att kritisera Hundparken, då hon inte ens orkade se över spelets egentliga mening.
Jag själv är en inbiten spelare som spelat spelet sedan jag var tretton år. Jag har blivit utsedd till ordningshund av SVT, vilket innebär att jag dagligen anmäler hundar som säger "sex, knulla, fitta, kuk" och så vidare.
"Hundparken - där allt sker på hundarnas villkor", hundar kan para sig, är det rätt att undanhålla det för barnen, skydda dem? Knappast, snarare skada dem.
Vad det gäller att man måste para sig för att överleva har du missuppfattat. För att överleva behöver du bara logga in regelbundet, och som valp (första delen i spelet) kan du faktiskt inte para.
Parningen är ett sätt att få karmapoäng och på så vis komma vidare i spelet, inte alls "sex för att överleva" som du uppfattat det.
Visst, man får poäng för att para sig, men vill du hellre lära barnen att sex är något fult som vi inte ska tala om? Barn är nyfikna, och det här är knappast något porrspel, utan visar försiktigt hur hundar och allt levande faktiskt kommer till.
Hundparken är ett utmärkt spel att träffa nya människor (du måste uppge personnummer för att registrera) så risken är väldigt liten för pedofiler och liknande som är vanligt i många andra chatter.
Karin Långström Vinge, lär dig spelet innan du kritiserar!

Anonym sa...

Hallå, du har verkligen fattat hundparken fel, det är inget snusk eller nånting...Du borde pröva hundparken själv nån gång...Hunparken är ingen sida där barnen lär sig snusk, eller något sådant, utan det är ett ställe där man kan chatta med andra hundar, ha roliga tävlingar, vinna hattar, stiga i rang, köpa hattar, jobba ihop ben som man kanske kan köpa sin favorithatt med. Jag hat t ex en kompis som heter Wenny på hundparken vi brukar låna hattar av varandra =D Hunparken är verkligen jättkul, du ska inte komma och klaga!
Dessutom, hundar parar sej hela tiden på riktigt, OJ vad hemskt då om de gör det på låtsas...De som inte tål hundparken med att de para seg, som du t ex, då får väl strunta i att vara där då!!

Namina sa...

Alltså, precis som dem andra sa, Hundparken handlar om att människor träffas, byter hattar med varrandra, går upp i rang (t ex slädhund, vattenhund, rymdhund ect.) och att ha kul med andra! Man måste inte "para" sig för att överleva, hundarna parar sig för att få snabbare upp sin karma som dem senare andvänder i Visdomsberget så att dem går upp i rang. Egentligen, så tänker inte folk på att hundarna har "sex", om man är ny där så tänker man nog "ursh, vad äckligt" och skrattar med sina kompisar. När man har spelat ett tag, ja då tänker man inte längre på det. Hur tror ni att djur gör i verkligheten ? Hur tror ni att VI gör i verkligheten ? Jag vill inte ge er avsmak nu, men faktiskt, så lär sig barn här även hur livet går till. Hundar kanske inte har massa hattar på sig, eller går till ett berg och slösar karma. Men dem förökar sig genom parningen. Så Karin, egentligen har du missuppfattat allt. Genom att besöka sin hund varje dag, så höjs dens livspoäng. Inte genom sex.

Anonym sa...

Man måste inte para sig med andra hundar för att överleva. Man har 100 livspoäng och man måste logga in varenda dag för om man inte loggar in på en dag så får den 1- livspoäng. När man fått 100- karmapoäng då dör hunden. Man måste ABSOLUT inte para hunden för att den ska överleva.

Anonym sa...

EEhh, man måste inte para för att den ska överleva. Och vad gör det om det är hundar som parar sig?? de e ju för fan naturligt, men du kanske tycker att sex är en skam. du ska vara glad för att det inte är människor och att det är tecknat. gud vad vissa vuxna ska överdriva allt..

Anonym sa...

Alla här ovan har rätt,, Du bara överreagerade,, mina föreldrar tkr att det är bra, min mormor tkr det är kul, men på hp (hundparken) varnar man hela tiden åå det är superbra, man blir avstängd om man gör nåt dåligt. Man ska iinte ge ut namn å addres osv. Åå para sig måste man INTE göra, det är bara ett sätt att få hundvalpar och öka sin karma snabbare, sj sniffar jag bara hela tiden. Se det sóm det verkliga livet men i en annan bild. Det är som verkliga livet, fast tjaa Altt är på skojj såklart :P

Anonym sa...

Hundparken handlar inte om att ha sex för att överleva. Helt så som alla andra före mej har sagt, det där med para är bara ett sätt att få karma på, inte för att måsta överleva. Man ska bara logga in regelbundet på sin hund för att den ska överleva, det där med para är liksom en helt annan sak. Och ja, när man börjar kan det kännas lite underligt, men som sagt, efter en tid så tänker man inte mera på sånt. Och jag förstår inte, sex är naturligt, man borde inte känna något slags obehag för det. Visserligen tycker vissa att sex är obehagligt och så, men det är fullt naturligt och man borde inte känna någon skam för det. Hundparken handlar inte om att ha sex för att överleva, den handlar i stort sätt om att träffa nya människor och få kompisar från lite olika håll i landet.

Anonym sa...

Håller med dom andra, jag menar mina föräldrar tycker också det är helt okej att jag spelar hundparken, och man MÅSTE INTE para för att överleva och som dom ovan sa så blir den som inte sköter sig avstängd.

Anonym sa...

Asså,att hundar parar sig är helt normalt! För esten så måste man ha sex för att överleva på riktigt oxå? Så lägg ner! Eller vill du att vi barn bara ska bo med människor,för att vi inte kan bo med djur för att de parar sig??

Men o my god

Anonym sa...

Asså,para sig är helt normalt,alla djur och människor gör vell det för att få barn? Dessutom så har man ju faktiskt sexualkunska i skolan så har du problem med att man kan ligga steget före när man spelar hundparken eller?

Dom flesta djur brukar lixom para sig o_O

Anonym sa...

Eller så är denna Karin väldigt patetisk.
Herregud, var inte så goddamn känslig?
Hundarna visar ju knappast sina könsorgan, aight?
Det är en jävligt stor skillnad mellan hundparken och en jävla porrsida.

Präster, ni är patetiska.

Anonym sa...

Jag är 11 år och hade spelat hundparken (innan dom la ner för några veckor sen, snyft) och det är ju bara ett spel och man måste ju inte para om man tycker det är så hemskt, utan para gör man bara om man vill ha karma för att stiga i rang fast man kan faktiskt göra andra saker också för att får karma. Typiskt nu börjar jag gråta också... ååå, hp var mitt favvo-spel :( gå in på www.hpprotest.tk så kan ni se själva hur många barn som blev ledsna när parken stängde, innan hade jag jätte mycket att göra och var alltid glad och så men nu har liksom livet blivit anorlunda... ja jag vet att det bara var ett spel men man fick massor med vänner där och hade så kul. Nu kommer jag för alltid att hata Karin Långström för det var säkert hon som fick dom att stänga hp. Nu ska jag fortsätta med min hp-blogg, så hejdå.

Anonym sa...

snälla, så går det ju till i riktiga livet, asså att hundar parar sig, och de blir bara sjukt töntigt om man tycker att de kan vara "farligt" för barnen. När jag själv var mindre och spelade de där spelen så brydde man sig lixom inte om de. Jag tycker iaf att de är töntigt att man ska hålla sig borta från verkligheten. isf så är väl the sims också något du måste utrota? Där kan man ju till och med se gubbar ,som verkligen ser ut som människor, nakna och man får se när dom har sex.

Anonym sa...

man behöver inte para sig för att överleva. det är om man vill ha karma poäng. och hundparken var en vänlig hemsida inge fula ord och maror av roliga saker men nu är min favorit sajt stängd jag blev omtyckt för den jag var dör

Anonym sa...

Men härrejävlar Har ni vuxna problem lr? sj är ja 14 år o har aldrig hört talas om hp men nu får ja se detta? Att ni vuxna pajjar en sida för barn ? Har ni problem lr? Omfg då borde la ni blocka alla andra dejtingsajter oxå lr? det e typ samma sak vafan! bara att här hittar man kompisar OMFG HÄRREGUD NI BETER ER SOM 5 ÅRINGAR HÄRREJÄVLAR OMFG BETE ER MOGET VAFAN!!! O låt dessa barnen ha kvar sin sida ... OM NI NU HAR NÅGRA KÄNNSLOR FÖR BARN SOM HAR FÅTT EN SIDA RADERAD DÄR DOM HITTAT VÄNNER ...

GUUD ... 0.o

// EN JÄVLIGT IRITERRAD TJEJ

Anonym sa...

ÅÅH...
HUR VÅGAR DU KRITISERA VÅR HUNDPARK!
Och som alla andra sade,
Så handlarhundparken INTE om sex.
Så det då! :(

Anonym sa...

Asså, jag håler med alla andra, första gångerna kanske man tänker :"Men vad ÄR det här?" osv. Men om du, Karin, hade varit längre i hundparken, observerat mer, hade du insett att det handlar om ALLT annat än snusk, porr och sex. Dessutom borde du, som präst, förstå att sex faktiskt är ngt fint, ett tecken på kärlek till den man vill dela livet med, inte snusk.
Hundar är djur, djur har sex, konstigt vaa??
Hundparken var det spel där man hittade vänner, fick stöd när livet var mörkt, fick prata med någon som förstog, utan att behöva oroa sig för att denna någon skulle spida rykten, han/hon kände mig ju inte i verkligheten!
Nu är hundparken nedstäng, hoppas du är nöjd, men vi "hundar" kommer fortsätta lämpa och ställa upp för våran älskade park!
jaa,precis som en annan sa före mig, kolla mer på spelet INNAN du trakaserar det!

Anonym sa...

NI som anklagar hudnparken för dethär vill tydligen bara ha något att skriva om.denna anklagelse tycker jag defenitift är o akseptabel!! jag är en tjej som spelade spelat hundparken.Jag är rätt ung oh går nyligen nu på högstadiet och tycker ni vuxna är helt otroliga.En prest av alla andra borde väl endå förstå vad sida ät gjord för! det är en sida för att barn ska ha kul med sina vänner (ingen man inte känner, det är mot reglerna) .det finns dessutom ordningsvakter i parken.dem ser till att alla gör som dem ska.att ha sex är ABSOLUT inte samma sak som att para.dessutom är sex livets gång.vi barn måste oxå få lära oss vad som hender i livet! Para är ett av alla 5 sätt man kan göra för att få karma poäng som det heter.karma är det man måste ha för att överleva. nu hoppas jag VEERKLIGEN att ni du Karin tänker dej för .du har inte den blekaste om hur många du skadar på det här sättat.internet är framtiden nu! ursch så besviken man blir.här ska vi barn ha kul och så är det någoon som kommer och förstör det roigaste spel på hela internet.du karin gör oss ledsna:(

Anonym sa...

Här har vi barn försökt leta fram ett vättit spel som ska varalämpligt för personer mellan 8 till 18 år gammla.Och så är det någon (en vuxen PrÄst): som står och berättar om spelet när hon inte har en tanke om hur det EGENTLIGEN går till. :@ en Präst är det sista vi ttrodde skulle trakasera spelet hundparken.jag är en tjej på 12 år och spelade spelet sedan jag var 10 år.Jag vet precis eller åtminstånne mycket om spelet och tycker att Prästen Karin ska gå till en riktig porr sida och snacka med dem istället för oss.para gör aaalllaaa hundar!!! Det var verkligen en konstig präst får jag låv att säga :S vi barn är inte TRÖGAi HUVUDET .vi vet vad porr är . och vi är alldeles för små för att bry oss om porr.vi tänker inte alls på att dem parar sig.dfet kanske är en annan sak om man ser två hundar på gatan som parar sig.men det är ett spel.det är heeelt kn asit att en präst ska komma och babbla masser konstiga saker utan att ha en aning om hur det är .Fattar du inte Krain att det är barn många vänner till mig ich jag själv som har suttit och nästa tjutit över at dem stänger parken av flera shäl. TE X: DU axepterar inte spelet! jag sitter nu med en kompis och blev helt farbanad (rint ut sagt)när vi fick se att enb PRÄÄST står och snackar om något hon inte har en aning om hur det går till.


om det inte är i kyrkan , så varför bryr du dej?!:S :@

Anonym sa...

Man måste inte ha sex för att hunden ska överleva!
Det e ett sätt att få karma på som gör att man stiger i rang,
Men man måste inte göra detta för att hunden ska överleva :P
Man behöver bara besöka den ofta!

Anonym sa...

VAFAAAN!! Tack vare dig har vårat älskade hundparken stängt och jätte många vänner har jag förlorat.Tack vare dig.Du förstör barns liv! Har du barn? Isåfall vad äcklig du är Karin Långström Vinge! Ska vi som spelade hundparken stänga ner ditt liv eller?! Hundparken var för fan vårat liv! Är du trög?! Man behöver inte para sig om man inte vill.Man gör de inte bara för att vara snuskig eller för man är intresserad som du kanske tror att alla var?! Man parar sig för att få livspoäng.Öppna vårat Hundparken igen!!! Du krossar barns liv.Tänk de som inte har vänner.Fattar inte du hur trygga det kände sig i hundparken då.Där de hade hur mycket vänner som helst?! Ska du stänga ner alla dejting sajter också eller? Det är fan normalt att hundar parar sig för den delen! Du förstör våra liv rättare sakt HAAR !!! // Anonym från Hundparken

Anonym sa...

hej jag är själv en präst och protisterar overhört mycket mot dina så kallade anklagerser. vi i ''min kyrka'' har också utforskat denna sajt och har frågat en som är ''moderator'' som det kallas i parken( en sorts ordningsvakt). moderatoren berättade precis hur det var om parken i början när den skulle skapas i internet. det var många som inte visste om det var så bra att ta med parningen överhuvudtaget.men förståd efter en hel del diskusioner att det är klart att barn ska få lära sig att hundar är som vi människor. dem har samlag och får barn ( som i ''HUNDPARKEN''). vi är skäpptiska mot din anklagelse. så var god,ta bort denna dumhet.

Anonym sa...

Guud Karin!!! Jag började spela hundparken när jag var 8 år! och nu när jag är elva stänger du ner det!!! asså för faan!!! Hundparken var det roligaste spelet på hela internet! Det handlar inte alls om sex!!! det är ju bara en liten parning! du fattar inte ens vad hundparken handlar om!!

Människor som du är så jävla patetiska!!! Åhh... hundparken var som mitt liv (nästan)
Det är som när du är med din familj är de en helt anan person än när du är på tex på nån natt clubb med dina kompisar!!!

Från en tjej som hatar prästar! (speciellt dig karin)

Anonym sa...

Parning? för att överleva? ne man behöver bara gå in på sin hund lite då och då.
Karin, bara så att du vet har du ganska många hp älskare mot dig >:D
hundparken var ett fridfult ställe som handlade att gå upp i rang skaffa hattar och gräva ben och om man vill skaffa underbara nya vänner, om det var du som stödde svt lägga ner hp (hundparken) ska du få några riktigt elaka ord

Anonym sa...

DUUUU!!!!!
Var det du som stängde hundparken?!
Jag fattar inte att du gjorde det du har krossats mer än 1000 barns hjärtan.
Jag har spelat hp(hundparken) sen jag var 6 år och är nu 9.
Som många har sagt så måste du komma in i spelet innan du fattar det!
Du måste ha vart hysteriskt för att välja att stänga ner många barns liv istället för en porrsida!
Men alla som är jätte ledsna för att hundparken är stängd var lungna,
igentligen borde jag inte siga detta när du karin,
kan läsa det men det finns en annan hundparken den heter www.nrk.no/hundeparken

Anonym sa...

*Vila i frid hundparken*
*Hoppas vi ses någon dag*

Anonym sa...

sjuk taskigt.. Gå till svt åh be om ursäkt,visa lite hjärta kompis. helt otroligt.. västa bästa spelet och du kommer och säger massa skit. vilken jävla konstig prest?:S säger det samma där uppe. vila i fred hundparken. så många underbara minnen av vänner. men kunde vara i en helt anna värd utan vuxna( som du , sabbare).du är säkert en miljard folk som tycker du har förstört allt. alla vi barn fick vara med om det hemska att dem stänger parken. vi har gjort filmer med bildspel , skrivit om dem bästa stunderna i parken.Allt, förklara karin, ärligt . tycker du det såg ut som ett sex spel när du kom in i den vackra färgglada sajten. jag tror att du försöker skapa uppmärksamhet elr nått. för assså så här kan man ju inte göra mot barn om man är riktigt sthysst. asså fan , tack , Tack Karin för din åsikt.



:@ hoppas jag kan få ett svar på tal. antar tt du inte vågar säga så mkt efter alla komentarer. om du så få oss alla att bli glada igen ( åtminstone lite mer glada) föreslår jag att du skriver med stora bokstäver förlåt.men jag tror ärligtala inte att du vågar nu längre efter alla du har gjort så upprörda:(. men svara görna på min komentar så jag får höra den riktiga åsikten i nu tid.

Anonym sa...

tecknade pixelhundar som parar sig är inte porr! och har du tänkt på att irl för att ''överleva'' måste man ha sex, ska människan dö ut eller?

Anonym sa...

Man parar sig inte för att överleva x'P Man ska vara inne för att överleva lol x'D

Anonym sa...

Jag måste säga en sann sak till kyrkan.Jag har alltid trott på gud,
och att han skapade oss.Men han kan
ju inte skapa en efter en efter en
efter en...STOP!! Jo han är mäktig
men han skapade oss alla djur för att vi skulle kunna föröka oss själva. Och barn ska egentligen någon gång få veta hur man gör och hur djuren gör. Och JAG tror inte att en 5 årig Pojke/Flicka spelar
ett sånt spel, som man faktiskt måste kunna läsa och skriva på.
Man lär sig inte sådant förren man
är 7 år och går i grundskola!
Fast en del tar hjälp av sina föräldrar. Och när föräldrar kollar på så kan de ju själva se om de tycker att barnet ska få spela eller inte. Mina föräldrar själva tyckte att spelet såg VÄLDIGT roligt ut! Och jag är var bara 8 år när jag fick det.
Och jag har spelat själv det spelet
och jag parade mig bara när jag hade lust, och behövde karma (Poeng) altså. Och min lärare tyckte att det var väldigt fånigt att säga att det är fult med djurens samlag. Och alla vuxna tyckte det också! För det är en väldig vacker stund i djurens liv.
Och gud acepterar att djur kan sådant så det är väll OK i kyrkans vägar.Och jag är faktiskt bara 12år
nu och har redan insätt det!


MVH
/ Evelina

*Gullan* sa...

jadu.. "Karin Långstum" skaffa ett liv istället för att kritisera barns liv och deras sajter. Jag är en av de som älskade det spelet, när jag hade det svårt hemma satte jag mig vid hundparken och snackade med alla snälla människor. Det fick mig att glömma misshandlet och allt annat skit som finns här hemma. Men så kommer det sånt sjukt folk som du och säger sånt där skit till svt så de lägger ner den jävla parken! Nu finns det bara en dansk kvar.. Den är ett rymdskep.. -.- Fatta RYMDSKEPP! Från PARK till RYMDSKEPP!
sex.. wow, det måste vi polisanmäla! herreguuud! :O Ha.. ha.. ha.. man behöver ju fan inte ens PARA hundarna som det heter! man kan sniffa, bli vän och massa annat.. men ne..

R.I.P Blåbär, Ville, Pillan, Blut, Soyja, Smith, Glassa och alla andra älsklingar.. :'(


Jag förstår defenitivt inte.
OM du nu är en präst... Asså du ska få folk att må bättre! Inte SÄMRE!!

Det du kallar "porr sida för barn" är "Barnens liv och vänner"! Det är väl för helvete inte porr! det är rektangulära, pixlade, färglada hundar! Du vet tydligen inte vad porr är..




Kvar med er för alltid älsklingar..

'ö' *Gullan*

Namn sa...

Präst? XD HAHA!
jo, tjena.
Antingen äru en kickad präst..
Eller en sjuk människa som påstår sig vara det! XD

Anonym sa...

Åh vad arg jag blir!
Man måste inte alls para sig för att överleva? Man behöver bara vara inne på din hund då och då för att den ska kunna ÖVERLEVA, men om man vill gå upp i rang måste man skaffa sig karma, dvs poäng och det kan man göra på olika sätt t.ex. para, rida, sniffa, pissa, bajsa, belöna andras hundar osv. Gud den där Kerstin måste bara ha varit desperat, hon var bara tvungen att förvrida allt så hon kan kritisera.. suck!

Marika sa...

Jag tror att du inte förstår ett dugg om Hundparken. Dem la ner det för att dem skulle satsa på Barda istället. Och sex för att överla? Tillåt mig att skratta högt! Det finns något som heter karma som man skaffar genom att para, rida, sniffa, kissa, bajsa, belöna hundar etc. Det är inte som om man låter små barn få se könsorgan. Jag skiter i att du varit på nån föreläsning, detta var en sajt ungar gillade jättemycket men som las ner för något som var mycket mindre populärt. En sak till, jag har spelat HP sen 8 års åldern och har inte blivit skadad av det.

Allt du skrivit här om "sex för att överleva" är 100 % falskt. Som dem flesta säger så är det så att det är stränga regler i hundparken. Fast nu finns endast danska och norska kvar. Kritisera om dem du vill, men räkna med rätt arga kommentarer xP

Anonym sa...

Hej på dig wannabe Pippi Långstrump :)

Vill bara säga att du är den konstigaste personen jag nånsin hört talas om.. :S Du har förstört barns liv, glädjer det dig att du har gjort det? Förresten så behöver man inte para.
Du vet ingenting om Hundparken så du ska fan inte säga nåt! :@ Du tror att du är nåt, men inte du har inget liv!

/En arg tjej :@

angry sa...

ASSÅ MAN BEHÖVER FAN INTE PARA SIG FÖR ATT ÖVERLEVA ERA REEEETAAARDSSS!!

Anonym sa...

Du, man behöver inte para för att överleva. Utan när man var inne på hunden så kändes det som man var hunden. Så man träffade andra hundar. Och hundarna fick känslor för varandra, och blev ihop. När hundarna parar sig så är det inte som människor har sex. Det är hundar. Man får inte se något äckligt och hundarna är inte nakna? Man ser inte deras kön. Jag anser inte parken vara äcklig och att hundarna har sex. Och dessutom, tycker man det är äckligt att se pixel hundar bara sitta på varandra, så får man väl tycka det. Men sidan har inget med pedofiler att göra. Jag har aldrig mött en sådan och ändå har jag har jag haft hundparken i ca 5 år nu. Det är ett sätt att utrycka sin kärlek eller bara att få karma. Men man kan få karma på andra sätt och man behöver värkligen inte para. Så där har du fel. Det är inte så snällt emot oss hundparkare att du skriver falska saker om Hundparken. För para, det bvehövs inte alls!

Anonym sa...

Ljug på! Man var inte tvungen att para sej! Man kan lika gärna nosa på andra hundar eller växter! Det är lite ert fel att Hundparken la ner! Domm la ner för att du skrev sådär här!

Pernilla M sa...

Men gud alltså! Det är inget porr. Hundar över hela världen IRL parar sig också. Är det också porr? Och det var säkert över 1000 personer minst som har blivit jätteledsna. Jag hade också hundparken och var till och med "förlovad/gift" med min hund. Hur kan det kännas? Och man måste inte para för att överleva. Men kan göra andra saker som annars är helt natuliga som ex. kissa, bajsa, sniffa med mera. Men som tur finns det norska/danska hundparken. Men såklart har inga hundar eller hattar sparats och det är svårare att veta vilka som är svenska, danska och norska.

Anonym sa...

Men gud -.-'
Asså för att överleva bbehövde man INTE para sig!
Det är skit¨många som är jätteledsna för att detta las ner! Jag förstår dig 0,00 hur kan du tycka så? Föresten så är det liksom helt normalt att hundar parar sig -.-' Och det handlade absolur INTE om att man MÅSTE para sig för att överleva... Det var en sak en liten extra grej.


Jag tror du HELT har missuppfattat detta... -.-'

Anonym sa...

Jag blir fortfarande lika sur varje gång jag läser detta inlägg, även om det är nu typ två år sen de lade ner sidan... Hp kommer alltid finnas i våra hjärtan som en underbar sida där man kan träffa roligt folk som faktiskt bryr sig om en.

Anonym sa...

Självklart. Försök dölja för barn, tonåringar att sex finns. Detta är endast korkat. Sen behövde man inte ha sex (para) sig om man inte vill.

För eran information så är sex fullkomligt normalt, och skönt. Varför fortsätta låtsas att det inte är det?

Anonym sa...

ÄR DET DU SOM SÅG TILL ATT HUNPARKEN FÖRSVANN!?!?!

Får jag fråga en sak Karin, varför svarar du inte på våra kommentarer längre? ha du kanske fått för mkt arga och lessna barn emot dig? För isåfall är jag ett av dem. Mitt liv förstördes när hundparken försvann bara för att du vill ha uppmerksamhet och få folk att tro att du har rätt i allt. Jag minns fortfarande min hund milou, på grund av dig så har jag knappt några vänner kvar och i mina drömmar tillochmed har hp tagits från mig. Och som jag sa så är jag inte den ende som tycker såhär, läs bara alla andra komentarer. OM du vill hjälpa barn så se genast till att be om ursäkt och få svt att ta tillbaka Hundparken med en gång!

Vila i frid Milou ='(='(

Anonym sa...

Jag var 8 år när jag för första gången spelade Hundpraken. De gjorde också min syster och hennes kompisar.. T.O.M min granne spelade det. Det var inte som dagens MMO spel.. där de finns många pedofiler bla. I hundparken fick jag många vänner och jag lärde mig att rita hundar/vargar för många av dem skickade upp videoklipp där dom ritade sin hund eller ens kompis hund. Idag är jag 14 år fyller snart 15. Saknar fortfarande minnerna. Det var inte alls som.. "Sex i hundparken" vad är det för nå jävla skit snack? Var de du som gjorde så Hundparken försvann? Vad fan har vi någonsin gjort dig? man behövde inte para sig för överleva.. Spelet var allt för mig och du tog bort de.. Inte bara för mig undan för många andra. De var en "befrielse" för mig.. För jag hade många problem då.