torsdag 23 december 2010

GOD JUL


Jag tar min dotter till hjälp och önskar alla bloggbesökare en riktigt God Jul, oavsett hur ni nu väljer att fira den. Själv arbetar jag hela julhelgen, så det är jobba, äta, sova som kommer att gälla under dagarna de tre. Det har också sina fördelar, om man nu anstränger sig ordentligt för att se det positivt. Och det måste man göra.

Må så grankott allihop, som Nicke Lilltroll säger.

------------------------------

Astrid Lindgren läser ur Jul i Bullerbyn och berättar julminnen

13 kommentarer:

Jan sa...

God Jul på er också.
Verkligen fint julkort.
Min favorit är Karl Bertil Jonsson!
Hans budskap om att ta från de rika och ge till de fattiga är extra viktigt att sprida i dessa själviska tider.

Svarten sa...

Jan

God Jul på dig och hälsa alla de andra uppe i norr.

Saladin sa...

Ett gott nytt jul oxh grattis på förhand till 3 nya kilon efter julmaten!

Svarten sa...

Tack, Bananen! Ha en trevlig helg!

Tre kilo? Nja, det blir jobb och raska promenader hela helgen så jag tro (hoppas) jag klarar mig...

Emma Emtehed sa...

Se denna länk för lite norrländsk julstämning


http://op.se/kulturnoje/kulturartiklar/1.2602934-tomten-pa-jamtska

Kram från Emmma

MammaMarie sa...

God Jul önskar jag dig och de dina.

Verkligen fint julkort - synd bara att den högra fönsterrutan inte rymdes i inlägget :) -jag antar att du själv står där...eller?

Jasmin sa...

God jul Svarten! och tack för ett ännu fint blogg år

Fatima sa...

GOD JUL SVARTEN! Vad vacker din dotter är! :)

Svarten sa...

MammaMarie

Om jag själv står där i fönstret får vi aldrig veta :-)

Ha en trevlig helg med dina fina barn!

Jasmin

God Jul på dig också, Jasmin! Ser fram emot fler tips och fina fotografier på din blogg.

Fatima

God Jul, Fatima - min ständiga bloggäst i högra kolumnen.

Habiba sa...

God Jul Svarten!! :) Väldigt vacker bild på din dotter :)

Emina sa...

God Jul :)

har börjat blogga igen.. haha
Så jag är vid liv fall du undrar ;)

Svarten sa...

Emina

Jisses. Var det du :-)

Fazeela Selberg Zaib sa...

Åh vilken fin bild!!! Hon är jättesöt!

God Jul på er båda....i efterskott....igen...