söndag 5 december 2010

Gudfadern

Mjau

9 kommentarer:

Bror till min Broder sa...

Om bilden kompletteras med en flaska Gato Negro skulle det kunna vara ledtrådar till en viss person.
Rätt svar skickas till: Tilde de Paula, Nyhetsmorgon, TV4, Stockholm.
Priset är en intervju av henne nästa söndag.

Svarten sa...

Bror till min Broder

Jag har redan blivit intervjuad av söta Tilde i TV4, så jag står över.

nitza sa...

Nu min bäste vän i natten så vill jag ha ett ärligt svar. Hur kan det komma sej att många bilderna du nu publiserar på din blogg har ett uns av likhet med den däringe svarten

Svarten sa...

Nitza

Det ÄR Svarten, ju :-)

Bror till min Broder sa...

Vilket också var det rätta svaret på vem som döljde sig bakom ledtrådarna.
Men eftersom Svarten som svarade rätt redan hade "frotterat sig" med Tilde går nettovinsten åter ned i min börs.

Svarten sa...

Bror till min Broder

Jag begriper ingenting - men kommer ju knappast som någon överraskning för de som känner mig...

Bror till min Broder sa...

OK, liten förklaring hur jag tänkte:
Gudfadern sysslade svarta (pengar)
Katten på bordet är svart (vilket också Pelle Svanslös, som kommer från Uppsala)
Negro betyder svart
Alltså, SVARTEN
Men eftersom det dessutom ju är Svarten på bilden så skulle de flesta tro att svaret inte skulle vara SÅ lätt, utan fundera och fundera och fundera.
Enkelt min käre Watson

Svarten sa...

Bror till min Broder

Aha! Var det så enkelt :-)

Habiba sa...

Haha vad härlig bilden Svarten! :)