fredag 17 december 2010

Sean Banan: Gott nytt jul



Egentligen tycker jag det är för tidigt att lägga ut julhälsningar på bloggen en vecka före julafton, men jag passar ändå på innan varenda grankotte i landet har sett videon med Sean Banan

Precis som Sean påpekar i sången blir det problem för praktiserande muslimer på julafton eftersom Maghrib-bönen krockar med Kalle Anka på TV. Sorry, guys! Det där tycker jag absolut är ett ärende för Diskrimineringsombudsmannen (DO) Jag menar; hur tusan ska någon kunna vara en god "kulturell svensk" om de inte har möjlighet att i direktsändning se när Kalle Anka firar jul?

5 kommentarer:

nitza sa...

Hade jag rätt ?

Anonym sa...

Jag försöker hitta muslimska bloggar. ; )
KrAmSiSaR sötnos <3
; )

Svarten sa...

Nitza

Nä, du har väl aldrig haft rätt :-)

Anonym

"sötnos"?

nitza sa...

Svarten, pass dej snart är det måndag :p

Anonym sa...

En sak ska du veta!
EN "syster" är med i videon, en som har varit på Hajj 3 ggr och varit muslim länge innan hon flippade ur