torsdag 30 december 2010

Live i Hollywood: Theresa Andersson



Theresa Andersson live i skivbutiken Amoeba, Hollywood.

Jag vaknade vid 4-tiden på morgonen efter en mardröm som jag inte blir av med ens i vaket tillstånd. Mycket märkligt, jag som nästan aldrig minns vad jag drömt. När jag går igenom drömmen inser jag att detta inte är någon av mina vanliga mardrömmar, utan ett minne från 3-4 års åldern. Jag är säker på tidsperioden, eftersom det hela utspelades då vi fortfarande bodde på övervåningen hos farmor och farfar. Men varför dyker det här hemska minnet upp nu?

Eller var det värken i ryggen som fick mig att vakna. Jag vet inte. I vilket fall som helst vill jag leda in tankarna på andra banor. På något trevligare. Startar datorn och kollar nattens e-post. I ett e-brev får jag veta att Theresa Anderssons framträdande i Hollywood den 17 januari 2009 äntligen finns tillgängligt på nätet. Tack för det. Missa inte videon från hennes konsert på Le Petit Theatre i New Orleans.

Inga kommentarer: