lördag 25 december 2010

301 muslimer som bloggar


I natt passerades 300-gränsen för antalet bloggar jag lagt till på länklistan Muslimer som bloggar De senaste tillskotten tillhör en och samma person och heter Leila Bourdayeme och Leilas omvärld Två intressanta bloggar med lite olika inriktning.

Nu är det inte så att länklistan för tillfället innehåller över 300 bloggar. Som så ofta inom bloggosfären startas bloggar för att efter en tid raderas eller ibland förses med lösenord. Vid ett par tillfällen har jag rensat bort "döda länkar" och det börjar nog bli dags för en ny gallring igen. Det hela skulle naturligvis underlättas avsevärt om jag kontinuerligt fick tips om oåtkomliga bloggar från länklistans alla besökare. Sidan är den i särklass mest besökta på bloggen och en aktuell lista ligger ju i alla besökares intresse.

Jag är självklart också tacksam för tips om bloggar som borde finnas med på listan. Det enda som krävs är att bloggarna drivs av privatpersoner som är muslimer och i huvudsak skriver på svenska. Bloggarnas innehåll har jag inga synpunkter på. Så länge inläggen håller sig på rätt sida om lagen kan de handla om vad som helst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej svarten :)

Här har du en till muslim som bloggar. Jag har precis gjort om bloggen, bytt namn och gjort ny konto så för tillfället är det inte många inlägg uppe, kanske runt 20 st. Dessutom är jag krönikör på Mölndals Posten och ibland ligger mina krönikor uppe :)

http://savaism.wordpress.com/

Ibrahim sa...

Ska hålla utkik efter nya bloggar Svarten. Gott nytt år.

Svarten sa...

Tack, Ibou! Och Gott Nytt År på dig själv.