onsdag 29 december 2010

Misstänkta terrorister gripna i Danmark



Trailer för dokumentären Bloody cartoons. Se hela filmen

Fem personer har gripits misstänkta för förberedelse till terroristbrott i Danmark. Tre av de gripna är svenska medborgare.

– De ville döda så många som möjligt, säger chefen för den danska säkerhetspolisen enligt Sveriges Radio

Det gemensamma tidninghuset för Politiken och Jyllands-Posten ska ha varit målet för terrordådet. Jyllands-Posten publicerade 2005 en serie satiriska teckningar föreställande islams profet Muhammed.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ni vågar inte höra sanningen om Islam!

Yttrandets frihet har ni bara för muslimer...

Sedan vill ni att bli betraktade som svenskar...?

Anonym sa...

Befogat kritik!

"Yttrandets frihet har ni bara för muslimer...", gårdagens kommentar vågar du inte publicera!

Islams ideologi är ett hinder för att islam skall vara kompatibel med demokrati!

Anonym sa...

Vilken kommentar har du till;
Ahlam Hammoud 19 år
Intressen: Islam
Jag gillar: Islam
Motto:
Min strävan & Mitt mål är - PARADISET** & att öppna ögonen för människor därute om sanningen, även fördjupa kunskapen för mina syskon i islam samt icke-muslimer så dom får se skönheten i religionen!

http://ahlamhammoud.blogg.se/

** Min strävan & Mitt mål är - PARADISET, kan man tolka ju som martyrdöd, eller?

Svarten sa...

Jerry

"martyrdöd"

Det var en mycket märklig tolkning. Vart får du alla konstiga idéer ifrån? Och varför ber du mig kommentera Hammouds text?

Alla troende kristna, judar och muslimer strävar naturligtvis efter en plats i paradiset/himmelriket.

Anonym sa...

Ni har ju samma trosbekännelse, så det är logiskt att fråga dig.

Du har rätt att "Alla troende" vill ha en plats i paradiset/himmelriket.

Vill göra en studiebesök där, har du adressen till paradiset/himmelriket?

Anonym sa...

Jerry, du är inte klok.
Vet inte om du behöver läsa en kurs i religion, medmänsklighet eller kanske svenska A.
Vad du nu söker så hoppas jag att du kan finna det utan att sprida en massa obehag omkring dig.
Vänliga hälsningar
Agda Böle

Anonym sa...

Jag behöver inte läsa en kurs i religion, kanske svenska.

Jag söker inget hos religioner eftersom de är avsedda för individer utan tillit till sig själva.

Jag är trätt på ALLA religioner som manar sina anhängare att följa gud.

Religioner är roten till eländet i världen, eftersom den sprider enbart det som religionen tjänar mest på!
Därför har vi så mycket våld som utövas i guds namn!

En del muslimer påstår att detta äktaislam; http://www.youtube.com/watch?v=yN9CmqPA-Zo, ÄR DET?

Andra muslimer har andra åsikter, kommer från BBC – "Hard Talk":
http://www.youtube.com/watch?v=69cvALxgU-Q

Märkligt att du valde en manlig Avatar...