torsdag 9 december 2010

Theresa Andersson: Oh Mary don't you weep



Theresa Andersson från Slite på Gotland hade jag aldrig hört talats om förrän jag alldeles nyss snubblade över den här videon. Hennes version av den klassiska gospelsången Oh Mary don't you weep fick mig att gå ned för räkning. En klockren KO.

Theresa flyttade 1990 till New Orleans, USA, där hon spelat med storheter som Dr John och The Neville Brothers. Hon släppte sitt första album Vibes 1994 och har sedan kommit ut med ytterligare tre: No Regrets(2002), Shine(2004) och Hummingbird, Go!(2008).

Lyssna på Bruce Springsteens brass bands version av sången.

3 kommentarer:

Jan sa...

Visst blir man helt betagen.
Jag har hört och sett henne några gånger.
Hon är som man brukar säga -känd från TV-
Hon kan tydligen spela lika många instrument som jag inte kan spela, dvs allt

Svarten sa...

Jan

Kanske dags för mig att skaffa TV igen...man tycks missa en del.

Unknown sa...

FANTASTISKT!