torsdag 22 mars 2007

Laura: Release me



Musikvideo med Laura: Release me (3:06)

Ni kanske redan har hört en snutt av sången i reklamfilmen för SAAB Sången är den första singeln från gruppens debutalbum som kommer i maj. Gå in på MySpace för ytterligare information om gruppen.

Ladda ner gratis som mp3 på SAAB:s hemsida

Wikipedia om Release me

Ackord / Chords

Se även min egen video till Release me.

I am the wilderness locked in a cage
I am a growing force you kept in place
I am a tree reaching for the sun
Please don't hold me down
Please don't hold me down

I am a rolling wave without the motion
A glass of water longing for the ocean
I am an asphalt flower breaking free
but you keep stopping me
Release me
Release me

I am the rain that's coming down on you
That you shielded yourself from with a roof
I have the fire burning desperately
but you're controlling me
Release me
Release me

17 kommentarer:

Sara sa...

Hej, hej, tack för att du hittade hela låten :)

Warglycke sa...

Asch, den funkar ju inte...

Svarten sa...

Den plockades bort ett tag, men är nu tillgänglig igen.

Anonym sa...

Otroligt bra.
Redan inlagt på todo listan - "Köp skivan!!"

Anonym sa...

Tack för en bra låt!, skall köpa skivan!!

Anonym sa...

tack för att man fick se videon...bra PR för "Laura" att ha videon på YouTube. Måste köpa skivan. jag har precis tagit ut alla ackord..fy fasen vad bra den är!! /T.S.M

ANNA-LYS sa...

Ger mig gåshud! Fantastic!!!!

Tack!!!

Anonym sa...

Låten i SAAB reklamen är ju ett hopklipp av olika delar av låten. Hela låten är bra men faktiskt - reklamvarianten är ännu bättre. Spännande sätt att utveckla musik....

Anonym sa...

Det här är egentligen inte min typ av musik men hon sjunger med så otroligt mycket känsla att man blir berörd, jag börjar nästan gråta. Underbar låt och sångerska :D

Anonym sa...

underbar låt helt grym hoin är ju en gåva med den rösten och inlevelsen

Simon Tullstedt sa...

Gåshud vid varje uppspelning, helt otroligt. Sjukt bra reklam, det gör verkligen ont. Hörde någon annan låt på deras MySpace, där lät det mer som en nedpackad Lene Marlin. Hoppas det blir mer av Laura.

Anonym sa...

Det där med gåshud som alla skriver om kan jag bara instämma i. Jag får tårar i ögonen varje gång jag hör den låten och ser den reklamfilmen. Att jag dessutom är extremt kär i det gamla svenska märket gör inte saken sämre. Hoppas att det hjälper dem att skjuta i höjden (Både SAAB och gruppen Laura).

Anonym sa...

Helt sjukt bra låt, Laura! Första gången jag hörde den var som hjärnan gick in i extas och det var omöjligt att återvända till verkliheten! Fortsätt med det du är bäst på!

Anonym sa...

Suveränt bra. Texten och rösten i total harmoni.

En unik tiger sa...

Jag kissade faktiskt på mig när jag så reklamen, det varl lite pinsamt, men verkligen sjukt bra!!!

Anonym sa...

Du som tagit ut accorden - delar du med dig? undrar en annan som fullkomligt älskar denna låt. /Anna

Anonym sa...

Låten är fantastisk men Oh Lauras egna låtar är ännu bättre. Lyssna på Fine line och It's raining in NY (tror den heter så). De är heeelt underbara. Fridas röst är sjukt bra.