onsdag 7 mars 2007

Koranen polisanmäld för grundlagsbrott

I Danmark har föreningen Stop Islamiseringen af Danmark (SIAD) polisanmält Koranen eftersom de anser att delar i den strider mot den danska grundlagen. Anmälarna avser vissa texter i Koranen som uppmanar till att använda våld mot oliktänkande. SIAD hänvisar till följande skrivning i grundlagen:

"Foreninger der virker ved eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignenede strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom."
Källa: Politiken.dk
Om någon hittar liknande skrivningar i bibeln så får ni gärna höra av er med ett citat. Se även tv-programmet Existens, som ställer frågan Varför skäms inte dom kristna?

3 kommentarer:

Svarten sa...

Den förste "självmordsbombaren"?
GT, Domarboken 16:25-30

Huset var fullt av män och kvinnor, alla filisteernas hövdingar var där, och på taket stod omkring 3 000 män och kvinnor som såg på när man roade sig med Simson.

Då ropade Simson till Herren: ”Herre, min Gud! Tänk på mig, o Gud, och ge mig styrkan tillbaka denna enda gång, så att jag i ett slag kan hämnas på filisteerna för mina båda ögon!”

Han sökte stöd mot de båda mittpelarna som bar upp huset och tog spjärn med höger hand mot den ena och med vänster hand mot den andra

och sade: ”Må jag dö på samma gång som filisteerna!” Sedan tryckte han till med sådan kraft att huset störtade samman över hövdingarna och allt folket där inne. De han dödade vid sin egen död var fler än de han hade dödat medan han levde.
________________________

Öga för öga, tand för tand...men detta!?

Knute sa...

Om de verser i Koranen blir upplästa som uppfordrar till våld, mord och hot mot de som tänker annorlunda, då bryter moskén mot lagen. En het potatis!

Att moskéer fungerar som propagandacentraler för våld och terror har avslöjats med dold kamera i Tjeckien, Storbritannien och andra länder.

Jag tvivlar på att prästerna i kristna kyrkor läser upp bibelcitat som uppviglar till våld.

Svarten sa...

Besök http://www.jesuscampthemovie.com/
och titta på tre trailers för dokumentärfilmen Jesus Camp