fredag 20 mars 2009

Abjeez firar iranskt nyår

När jag tidigare i dag kollade besöksstatistiken på bloggen upptäckte jag att det under dagen varit massor av besökare som hittat hit genom att googla på Abjeez Alldeles nyss fick jag veta att gruppen varit med på Nyhetsmorgon i TV4 i dag. Ni som, i likhet med mig, missade inslaget kan se tre videos på webben. Den första videon innehåller lite snack om det iranska nyåret och de två andra innehåller sångerna Immigrant och Eddeaa

På den internationella kvinnodagen i år släppte Abjeez singeln Bezaar. Den 4 april kommer gruppens nya album - som jag har längtat! Klicka på Abjeez vid "Etiketter" nedan för att läsa om gruppen, se videos och lyssna på mer av deras musik.

8 kommentarer:

nitza sa...

Missade du att tv4+ sände invigningen på det nya året dom började sända 12.35, nyåret inföll 12.49.39 om jag inte fattade det hela fel, även jag lär mej om Iranska nyår.

Anonym sa...

Hej. Jag har ett litet klagomål :P Jag gillar verkligen att läsa din blogg och har gjort det ett bra tag nu (har också vänner som läser den dagligen.) men jag måste säga att du uppdaterar lite sällan (jag kan ibland klicka mig in hos dig flera gånger om dagen..):(

Så.. Fler inlägg, tack!! :)

Anonym sa...

Alltså jag är så intresserad att veta vem du är. Du är uppenbarligen inte muslim, verkar inte religiös alls, men jag kan ha missuppfattat förstås.

Varför i hela fridens namn samlar du på muslimska bloggar???!!? Man blir inte klok på dig. hur jag än vänder o vrider på tankarna så kommer jag inte fram till något klokt svar.

mammamarie

Svarten sa...

Tack för de vänliga orden, Fatima :-)

Du har helt rätt, de senaste veckorna har det varit riktigt tunt med uppdateringar och genomarbetade inlägg. Det beror på att jag lagt ner mest med tid på min andra blogg

http://tinyurl.com/cej9gw

och så kommer det nog även att bli en tid framöver eftersom de i april släpper sitt nya spel worldwide.

Svarten sa...

mammamarie

"Varför i hela fridens namn samlar du på muslimska bloggar???!!?"

Se mitt (korta) svar i bloggposten Muslimer som bloggar.

nitza sa...

mammamarie

Jag har kännt Svarten snart i 10 och har inte blivit klok på han än, trösta dej med att du är helt normal, skulle du bli klok på han vore du ett mirakel :) Jag tror nog att han samlar på allt ingen skulle komma på att samla på, (när det gäller det man kan skriva om).

Svarten sa...

Nitza menar bara att jag intresserar mig för de mest märkliga saker...

Dessutom h-a-t-a-r hon när jag talar om för henne vad hon egentligen vill ha sagt, så det passar jag alltid på att göra när jag får chansen :-)

nitza sa...

Puss på dej gamle man.