tisdag 17 mars 2009

Vad är din blogg värd?

Det finns de som ifrågasätter resultaten som tjänsten BloggVärde uppvisar vid sina mätningar och dessutom ställer en massa besvärliga frågor om vad det egentligen är som värderas. Själv tycker jag det är helt uppenbart att tjänsten i sin värdering väger in kvalitén på bloggens inlägg i kombination med antalet besökare. Den sistnämnda faktorn förklarar varför BlondinBellas blogg, med sina 100 000+ besökare per dag, värderas något högre än min blogg.

BlondinBella 291 480 kr
Svarten 121 569 kr
Bahlool 3 880 kr
Abd al Haqq Kielan 3 514 kr
SVT:s blogg om Kungahuset 2 392 kr
Upsala Nya Tidning, ledarsidans blogg 1 937 kr
IK Sirius bandyblogg 620 kr
JesusSajtens blogg 527 kr
Nationaldemokratisk blogg 407 kr

Psst! Vid en snabb affär är jag beredd att sänka priset på min blogg till jämna 100 000 kronor. Skynda fynda.

7 kommentarer:

nitza sa...

121569 ja ja det finns ju dom som alltid ska vara värst :( ska nog komma på något inteligent och publikdragande att skriva om så är jag snart förbi dej.
Puss på sej gamle man, du är snyggare nu när du är nyklippt:)

Svarten sa...

Du menar naturligtvis ännu snyggare :-)

Anonym sa...

muahhaha jag försökte värdera min blogg en gång..gick inte så värst :P
hur många besökare har du? trodde du var en fattig bloggare hade 5-6 besökare om dagen, som jag men tji fick jag ;)

nitza sa...

Sorry, självklart att jag menar det

Svarten sa...

Bahlool

Sajten "Bloggvärde" är ett stort skämt och absolut inget man ska ta på allvar.

Nitza

Tänkte väl det :-)

Anonym sa...

Wow coolt ju! :)

Amirah sa...

Oj, min blogg är tydligen värd över 1000:-, jag tror jag kan gå i pension snart... =P