tisdag 10 mars 2009

Bunta ihop dom!

Nu på förmiddagen tittade jag in på Mohamed Omars blogg. Hans senaste bloggpost handlade om bloggaren Oskorei, som enligt Omar är “en av de mest klartänkta och kunniga kritikerna av det moderna samhället som finns att tillgå på nätet”. Jag blev naturligtvis nyfiken och besökte oraklet Oskoreis blogg.

I ett inlägg om DC-matchen och vänsterns ersatzpolitik lyckas denna Oskorei nämna "vänstern", som han tillskriver en mängd egenskaper och ståndpunkter, femtielva gånger utan att komma med den allra minsta lilla antydan om vilka denna "vänster" består av, vilka han syftar på. Att den nyblivne "radikala muslimen" Omar har denna skribent som dialogpartner mot vilken han prövar sina tankar är förmodligen en del av förklaringen till att han för tillfället tycks famla omkring i mörkret utan att veta vadan och varthän.

5 kommentarer:

nitza sa...

Kärringar över 40! Sparbössa eller hopbundad, nu ligger du risigt till här i morgon natt

Anonym sa...

Mohamed Omar gillar ju mig, så han måste ha kass smak :P
fan ljudet funkar fortfarande inte :( mkt att ta igen och lyssna på när jag fixat ljudet :PP

Svarten sa...

Personligen har jag absolut inget emot kvinnor över 40 år, tvärtom - de kan ju ha fräscha döttrar runt 20 år ;-)

nitza sa...

Du börjar ju bli gammal. "Hennes" dotter blir ju 40 i höst. Klart hon duger som sparbössa kanske. Men, har mamman nyss (igår) fyllt 71 så duger väl dottern.
Puss på dej Gubben.

Anonym sa...

Nu är det bäst du hoppar av bara FN
hmm jag flörtar inte tillbaka till katten