Den gamle popsångaren Cliff Richard sade för ett antal år sedan att det fanns två ord som var kända över hela världen; Coca-Cola och Jesus. Men det är med kändisskap som med allt annat i denna värld, det är föränderligt. Visst är både Coca-Cola och Jesus fortfarande gigantiska "varumärken", med Jesus i övertygande ledning enligt Google Trends, men de har fått konkurrens.
Spelmarknaden växer så det knakar och enligt alla prognoser kommer den att fortsätta med det. Trots en mycket ansträngd samhällsekonomi och stora förluster för många av de bolag som är verksamma inom spelbranschen blev fjolåret ett nytt rekordår för spelförsäljningen i USA, världens största spelmarknad. Totalt såldes i USA spelrelaterade mjuk- och hårdvaror för 21 miljarder dollar.
Spelbranschens mest kända varumärke är Grand Theft Auto-serien (GTA) Om vi ännu en gång tar hjälp av Google Trends och ställer GTA mot ett annat starkt varumärke så får vi detta resultat
Det här inlägget postade jag även på min blogg om spelutvecklarna Starbreeze
1 kommentar:
hahaha kan inte höra men jag tror inte att Osmaa blir glad närhan får se den här reklamen ;)
Skicka en kommentar