torsdag 17 februari 2011

Jag har blivit med TV

Efter drygt tio tv-fria år har jag i dag köpt en sån där platt LCD/LED TV. Varför? Jo, under två veckor framöver ska det dras in fibernätverk i fastigheten för telefoni, internet och TV med ett basutbud på 16 kanaler, eller hur många det nu var. Tyckte det var läge att passa på när man får gratis hjälp att köra i gång rubbet. Och det blir billigt. Min nuvarande internetanslutning kostar drygt 100 kronor mer i månaden än hela paketet. Dessutom slipper jag abonnemangskostnaden för fast telefoni och får en internetanslutning på 100 MB mot nuvarande 24 MB. Det är bara att hoppas att allt går lätt och smidigt utan en massa krångel.

11 kommentarer:

nitza sa...

Vet du väl att telebolagens fader och storebror i Sverige kan man lita på, i alla fall är det min erfarenhet. ofta snabbt, enkelt och inga undanflykter

Svarten sa...

Nitza

"snabbt"

Tja, de lovade att börja i november förra året :-/

Jan sa...

VARNING!!!!!
Mycket tittande på våldsamma TV-program är skadligt för unga personer

Svarten sa...

Jan

"våldsamma TV-program"

Jag hade nog mest tänkt se nyheter, Hylands hörna, "Hemma" med Ria Wägner och kanske Humle och Dumle.

Saladin sa...

Svarten!

Kul med ny TV! Men vet du om att Kanal 1 och 2 (1:an och 2:an) har bytt namn till SVT1 och 2, samt att det numera finns mer än 2 tv-kanaler?

Svarten sa...

Bananen

Jag undrar vad jag gett mig in på. Det finns inte en enda knapp på TV:n, men det följde med en dosa med en MASSA knappar på. Jag begriper ingenting.

Saladin sa...

Svarten:

Hoppsan! Säg inte att det är en sån där "färgad TV" också, så man ser alla möjliga färger i rutan?

Svarten sa...

Bananen

Ingen aning. Jag har inte fått igång eländet än. Och har ändå redan hunnit tröttnat på den.

Anonym sa...

sv: tack för tipdet:) jag är zeroo när dt krm till sånt..

Zaynab sa...

Varför har du inte haft TV?

Svarten sa...

Zaynab

Den gick sönder en sommardag för över tio år sedan. Jag köper en ny till hösten, tänkte jag. När hösten kom kände jag inget behov av att skaffa TV och på den vägen har det varit - tills nu.