måndag 21 februari 2011

Några rader i natten


Peter Tosh: Downpressor Man


Peter Tosh: Downpressor Man (Lång version) Text / Lyrics

Sista arbetsnatten denna helg. Det tar på krafterna att jobba 33 timmar på tre dygn, speciellt när det av olika anledningar blivit dåligt med sömn på dagarna. I natt får jag mobilisera den sista energin enbart för att hålla mig vaken och hoppas på att det blir en lugn natt.

En enda gnista kan tända en präriebrand.

Följer med förundran revolterna i Nordafrika och Mellanöstern. Jag känner stor glädje över folkens kamp för frihet och en rättvisare värld och djup sorg över alla människoliv som diktaturens galna hundar är beredda att offra i förhoppning om att kunna fortsätta sitta på maktens tron. Jag trodde aldrig att jag under min livstid skulle få uppleva något liknande; att folken under en så kort tidsperiod i land efter land tar upp kampen mot sina förtryckare.

Inga kommentarer: