torsdag 10 februari 2011

Richard Thompson - LIVE



Svarten presenterar stolt i samarbete med Amoeba den legendariske Richard Thompson

The money shuffle (4:06)
Stumble on (3:38)
Big sun falling in the river (5:01)
Demons in her dancing shoes (4:24)
Bad again (4:30)

Visste ni att Richard Thompson sedan början av 70-talet är sufimuslim? Läs Why Richard Thompson is keeping the faith

"Jag hade väntat så länge jag kunde minnas att hitta ett lämpligt sätt att tacka Gud. Så enkelt är det. Jag ville säga tack för livet och skapelsen och för att jag får vara här, men jag visste inte hur man gjorde. Det låter ganska grundläggande, men när jag bad för första gången kände jag en överväldigande känsla av att detta var vad jag behövde, att lägga mitt huvud mot marken och känna att jag hade lämnat över till något större än mig själv."

Se en BBC dokumentär om Richard Thompson: Solitary Life

Inga kommentarer: