tisdag 15 augusti 2006

"Gratistjänster" på nätet

Igår på förmiddagen började det helt plötsligt dyka upp pop-up fönster på min blogg. Misstänkte först att det var Blogspot eller YouTube som låg bakom det hela, men efter att besökt några andra bloggar som också använder dessa tjänster kunde jag helt avfärda den misstanken.

Började fundera över andra möjligheter och kom på något som skulle kunna vara orsaken.

Jag hade ett litet script som visar hur många besökare som befinner sig på bloggen samtidigt och misstänkte att pop-upparna kunde vara kopplat till det. Plockade bort det och, mycket riktigt, pop-upparna försvann. Dessvärre dyker fönstren fortfarande upp när man besöker inlägg/poster som publicerades innan jag tog bort scriptet. Det samma gäller även för min andra blogg Konserverad gröt

Det borttagna scriptet hade jag hämtat här

Inga kommentarer: