lördag 14 januari 2012

Alla dessa dagar

...som kom och gick - inte visste jag att det var livet.


När jag söndagen 23 oktober 2011 hade fått min nya dator skrev jag inlägget Jag lever - igen Nu, tolv veckor senare, har jag anledning att fråga mig själv vad jag gör med mitt liv.

Jag spelade nyss Microsofts kortspel Hjärter Jag är som besatt av spelet och har varit det sedan jag första gången satt vid en dator. Förmodligen är det något genetiskt, min äldre bror är nämligen också en flitig användare av samma kortspel. Hur många partier Hjärter jag spelat sedan mitten av 90-talet har jag ingen uppfattning om, men det måste vara många, många tusen.

Det har alltså gått tolv veckor sedan jag fick min nya dator. Noterade nyss att jag spelat 695 vänder Hjärter sedan dess, av dessa har jag vunnit 48 procent. Varje parti tar ungefär 15 minuter, 695 x 15=10 425 minuter. Räknar jag vidare kan jag slutligen konstatera att jag under de senaste tolv veckorna ägnat en hel vecka åt att sitta vid datorn och spela Hjärter.

Vad gör jag med mitt liv?

3 kommentarer:

nitza sa...

och räknar jag inte helt fel så har du tillbringat 3v av dom 12 på jobbet

Svarten sa...

...men jag spelar aldrig Hjärter på jobbet.

nitza sa...

nä, möjlit att du inte gör och ändå har du tillbringat 3 av dom 12 veckorna tillsammans med mej på jobbet