onsdag 11 januari 2012

Religion och homosexualitet




Mel White: How can I be sure that God loves me, too?

Dagligen besöker jag några av bloggarna på länklistan Muslimer som bloggar och det finns alltid något intressant att läsa. I dag tittade jag in hos Habiba.filosoferar, hennes inlägg Den homosexuella människan väckte mitt intresse. Hon gör mig uppmärksam på YouTube-kanalen It gets better, som drivs av organisationen med samma namn Habiba skriver angående homosexuella:

"Och till alla mina muslimska vänner och medmänniskor, till er som väljer att se ner på dem, eller betrakta dem som att de inte vore människor/friska människor, snälla sluta. Det är så hemskt, och jag skäms som muslim över att det fortfarande sker.

7 kommentarer:

Mrs. Coskun sa...

GRYMT !!

Sv: testa den vetja och säg till hur det smakade :)

Mrs. Coskun sa...

Haha jag väntar nig en hyllning här för alla härliga tips jag bjuder på :p

Svarten sa...

Mrs. Coskun

Om jag är missnöjd kommenterar jag. Om jag är nöjd tiger jag - kan ju inte medge att jag gillar snabbmat i påse :-)

Jag förstår faktiskt inte hur en lasagne kan bli god utan ostsås, för den finns väl inte i påsen. Eller?

Jan sa...

Konstiga kommentarer till detta inlägg om Habiba:s humanistiska syn:
-att alla människor är lika värda och att homosexualitet inte är en sjukdom.

Svarten sa...

Jan

Jo, lite konstigt blev det. Men sånt händer. Tur att alla förstår att kommentarerna inte har något samband med inlägget.

Habiba sa...

Vilken helt otrolig video..tänkte bara kolla i några minuter men det slutade med att jag såg hela.

Tack för att du uppmärksammade inlägget här Svarten! :)

Svarten sa...

Habiba

Kul att du gillade videon. Minns att jag reagerade precis som dig när jag såg den första gången för snart sex år sedan.