tisdag 22 januari 2013

Chez Lukas' matskola



Kolla in hans övriga matnyttiga videor

Kampanjpris på entrecote hos Willys. Klart att jag passade på. Jag har aldrig tidigare lagat en entercote, så det blev att ge sig ut på nätet och söka recept och tillagningsmetod. Eftersom jag för närvarande bor ensam och köpte en 1 kilos bit är det infrysning som gäller. Därför valde jag detta recept med långsam uppvärmning i ugnen, sedan delar jag biten i fyra 250 grams bitar och fryser in dem i separata förpackningar. Efter upptining får de sig en het snabbvända i stekpannan. Det tror jag kommer att fungera bra. Eller rättare sagt; jag hoppas det.

För övrigt kan jag konstatera att jag är supernöjd med min Globalkniv och kan med gott samvete rekommendera den till alla som vill ha en riktig kockkniv.

Inga kommentarer: