onsdag 31 januari 2007

Äntligen!

En och annan besökare kanske har observerat att bloggen inte har uppdaterats sedan 17 januari. Anledningen är datorhaveri - en riktig krasch. Transport till verkstaden och en massa delar byttes ut. Men sedan en timme är datorn på plats igen och allt tycks fungera som det ska. Dessutom är jag jublande glad över att hårddisken inte behövde raderas.

Det här borde naturligtvis vara ett ypperligt tillfälle att skriva några rader om datorer och IT-samhällets sårbarhet, men det får bli senare; just nu har jag massor att ta igen. Först av allt ska jag se det andra avsnittet av Little Mosque on the Prairie Den här gången försöker den gamle, konservative imamen att sätta upp en gammal hockeysarg i moskén, för att avskilja kvinnor och män. En symbolisk parallell till vad som sker i kanadensiska (och svenska) hem, när det är hockeykväll på TV. Missa inte det!

4 kommentarer:

Pierre Falk sa...

Kul att se dig igen, Svarten. Jag började faktiskt bli lite orolig.

Ps. Det finns andra datorer än HP och Dell, och med andra operativsystem än Windows. Ds.

Svarten sa...

Tack, Pierre :-)
Jättekul att se att du fortfarande tittar in på bloggen :-)

Själv är jag en trogen gäst på Pierres hjärna, även om det blivit dåligt med kommentarer de senaste månaderna.

Du har väl inte missat de två första avsnitten av Little Mosque on the Prairie?

Pierre Falk sa...

Jo, det har jag missat.

Går det på TV? Det ser jag nämligen mycket sällan på. Livspusselbitarna har en mycket liten TV-bit.

Svarten sa...

Japp. Det går på TV - i Kanada.
Själva har vi ingen TV alls, men det finns ju internet.

Del 1
http://svarten.blogspot.com/2007/01/little-mosque-on-prairie.html

Del 2
Hittar du i inlägget som vi just kommenterar.