onsdag 11 juni 2008

Jennifer Lopez och Barack Obama

Jag har redan testat med bloggposter om mode och smink för att öka antalet besökare på bloggen, men det har inte fungerat. Nu börjar jag bli smått desperat och har bestämt mig för att dra till med lite kändisskvaller.

Vem kan vara hetare att skvallra om än Barack Obama? Va? Jo, det är alltså den man som med stor sannolikhet blir USA:s nästa president. I opinionsinstitutet Gallups senaste undersökning från igår, har demokraten Obama en 7-procentig ledning över republikanen John McCain.

I onsdags förra veckan var Obama inbokad för ett besök på ett sjukhus i St. Louis, men det ställdes in. I stället stannade han kvar i sitt sju våningar höga huvudkvarter under en stor del av dagen. Enligt flera ögonvittnen dök superstjärnan Jennifer Lopez upp i byggnaden med stora solglasögon och fördes till Obamas kontor. När hon tillfrågades av någon nyfiken person vilket ärende hon hade, log hon och svarade att hon inte var mogen att berätta det för pressen.

Säkerhetspersonalen utanför Obamas kontorsdörr fördubblades under den tid besöket varade. Efter en och en halv timme meddelades att Jennifer Lopez diskret lämnat byggnaden.

Nu ryktas det att Lopez kommer att bli ytterligare en av de många artister som ställer upp och stöder Obama och eventuellt även spelar in en kampanjsång. Det vore mycket välkommet för Obama och skulle kunna stärka stödet för honom bland den stora minoritet amerikaner med sydamerikanskt ursprung, bland vilka hans ställning är relativt svag.

Jag håller ögon och öron öppna och återkommer med en uppdatering vid minsta lilla viskning jag lyckas snappa upp. Tills vidare kan ni lyssna på ett hundratal sånger som spelats in av mer eller mindre kända artister till stöd för Obama.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch ingen ide´att bli desperat du ska se att det rättsom det är trillar in nån som återkommer pga nyfikenhet, irritation över att du tycker och tänker egna tankar så härda ut!! / trött tant

Svarten sa...

Jag borde nog ha satt rubriken

Jennifer Lopez och Obama träffas i hemlighet

Jisses, jag har mycket kvar att lära.

nitza sa...

Ja jäklar du...... den rubriken skulle nog ha införskaffat dej antal besökare som nog närmade sej BlondinBella i antal.