måndag 22 november 2010

Mer, snabbare och billigare

Under den gångna veckan har det varit ett hiskeligt oväsen precis utanför mitt sovrumsfönster. Det har pågått från strax efter sju på morgonen till sent på eftermiddagen. Tack och lov har jag haft semester den gångna veckan, annars hade det varit katastrof, med tanke på att jag jobbar natt och behöver sova på dagarna.

Men trots allt har det varit ett välkommet oväsen. Det har nämligen förberetts för anslutning till "fetlina", fibernätverk. Installationerna börjar i mitten av januari. I grundpaketet för 244 kronor per månad ingår

  • telefoni utan fast avgift - där spar jag 135 kronor per månad
  • bredbandsanslutning 100/10 Mbit/s - mot nuvarande 24 Mbit för 249 kronor per månad
  • 16 tv-kanaler - jag kanske rent av skaffar TV igen, efter många tv-fria år

All kringutrustning som behövs ingår och alla får hjälp med installationen. Det finns naturligtvis möjlighet för individuella uppgraderingar av bredband och tv-kanaler.

Mer, snabbare och billigare. Jag känner mig faktiskt lite barnsligt uppspelt när jag tänker på vad som komma skall. Det känns som om julaftonen kommer efter jul och nyår.

För övrigt, så landar man numera på denna blogg även när man skriver svarten.se

2 kommentarer:

Saladin sa...

Du har blivit med .se! Grattis!

Svarten sa...

Bananen

Det var gratis första året, så jag tyckte jag hade råd med - åtminstone ett år :-)