söndag 25 mars 2012

Dagens bokbeställning: Husmanskonst

Det blev ännu en kokbok från årets bok-REA under de sista dagarna med rea-på-rea-priser. Hos Bokus beställde jag Leif Mannerströms Husmanskonst för 119 kronor. Jag har en längre tid tänkt köpa boken, men aldrig kommit till skott. Efter att ha läst Anders Paulruds recension i Aftonbladet blev det nu äntligen av. Han skriver:

"Jag har hundratals kokböcker, vackra saker, de flesta med toscanska tomater i motljus och hela skiten, som jag aldrig använder. Basen i mitt kök är tre kokböcker: Bonniers kokbok, Vår kokbok och Tore Vretmans Svensk Husmanskost. Nu utökas detta lilla exklusiva bibliotek med en fjärde bok. Man får tacka Leif Mannerström för maten."

Priserna för bokrean gäller till och med den 31 mars 2012 eller så långt lagret räcker. Om du har MedMera-kort kostar boken endast 99 kronor. Alla kan få frakten gratis om man vill vänta några extra dagar på boken.

Inga kommentarer: