torsdag 7 november 2013

Hat och hot efter öppet brev till Jimmie Åkesson

Med anledning av tårtattacken mot Sverigedemokraternas partiledare skrev Carolina Moberg Farraj ett öppet brev på Facebook till Jimmie Åkesson. Efter det har hon varit utsatt för grova kränkningar på bloggar, hemsidor och sociala forum. Dessutom har hennes telefonnummer spridits i rasistiska kretsar och hon har fått mängder med hatiska och hotfulla samtal. I en intervju säger hon att hon är van vid att få otrevliga e-brev:

– Men när de börjar spekulera i var jag bor någonstans, vem jag är gift med och sånt. Det blir obehagligare. Sen blir det ju jättejobbigt när de faktiskt ringer, för det är jag inte van vid och det blir på ett annat sätt.

Kommentar på rasistsida (klicka för större format)


Carolinas öppna brev till Jimmie Åkesson

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Den 60-åriga kvinna som kastade tårtan på Åkesson berättar för Expressen vad hon utsatts för av partiledarens anonyma medlemmar i hans inofficiella supporterklubb.

- Men jag låter mig inte skrämmas. Det värsta som kan hända mig är att jag dör. Det vore tråkigt för min familj och mina barn. Det vore väldigt tråkigt, men jag tänker inte flytta mig för dem. Det är fascismen som ska flytta sig för folket, säger kvinnan.

Inga kommentarer: