torsdag 8 februari 2007

Från svenskmuslim.se

Jag fick ett personligt meddelande från administratören på Svenskmuslim.se Det löd:

"Ditt inlagg och Rocktjarnan strider mot forumets reglker och den presenterar en video med stark amerikansk propaganda*. Det ar darfor inte tillatet att sprida den genom forumet. Mvh Admin"

* Den feta stilen är administratörens.

Anledningen till meddelandet var att jag postat en länk till detta inlägg på den här bloggen. Till länken hade jag, i stort sett, kopierat texten i inläggets första stycke, samt lagt till att det vore intressant att höra vad andra tyckte om Salman Ahmad. Det var allt. Men det var tydligen alldeles för mycket för administratören på Svenskmuslim.se.

Bilaga: Regler för postning i diskussionsforumet

Tillägg (2007-02-08, 15:12)

Jag skrev till administratören och bad om en förklaring. Jag fick detta besked:

"Vi förbehåller oss rätten att, med eller utan varning, godtyckligt radera medlemskonton eller inlägg. Genom att använda denna tjäns accepterar du att inte använda svenskmuslim.se för att posta material som medvetet är oislamisk (dvs. falskt och/eller upprörande, felaktigt, förödmjukande, vulgärt, hatfyllt, angrepp på person(er), obscent, sexuell, hotfullt, integritetskränkande, eller på något sätt oislamiskt/olagligt). Detta inkluderar även länkar till material av denna natur. Att bryta mot detta kan leda till avstängning.

Inlagget var helt enkelt oislamisk enligt den dominerand tolkningen av Islam.

Den var ocksa en reportage av amerikansk TV-kanal med propaganda mot Islamiska samhallen i Pakistan.

Mvh Admin"

3 kommentarer:

Pierre Falk sa...

Min erfarenhet är att dom som skriker på mest förståelse har minst förståelse för andra.

Men det slitna ordet respekt är rätt bra. Om det gäller åt båda hållen.

Anonym sa...

Jag är medlem på svenskmuslim.se och uppskatar Admin:s sätt att hålla ordningen i forumet. Jag måste säga att forumet är väldigt bra på många sätt.

Har också läste i reglerna på svenskmuslim.se och hittat ett intresant regel som du som medlem har godkänt.

"Det kan hända att du känner dig orättvist behandlad eller överkörd. Försök då förstå att det förmodligen finns en anledning till det som skett. Om du ändå tycker att någon moderator agerat oislamiskt, eller om du har konstruktiva frågor eller synpunkter på deras agerande, kan du meddela dem via e-post, inte i trådarna. Klagomål ute i forumet kommer att raderas. Våra moderatorer är ansvarfulla muslimer. De har full bestämmanderätt och ska inte behöva rättfärdiga alla sina handlingar."

http://www.svenskmuslim.se/forum/viewtopic.php?t=675

Genom att skriva på din blogg på det här sättet har du gick emot ditt avtal med forumet. Det här låter inte bra!

Khadimu

Svarten sa...

"Genom att skriva på din blogg på det här sättet har du gick emot ditt avtal med forumet. Det här låter inte bra!"

Khadimu,

Du måste ha missförstått det där;
reglerna för diskussionsforumet på svenskmuslim.se gäller inte på min blogg.

Här är jag min egen ansvarsfulla moderator och du - och andra - är naturligtvis hjärtligt välkomna med synpunkter på hur jag sköter den uppgiften.

Vänligen.

Svarten